۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۸۱۴۷۱
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان:

سفر مراجع به استان ها، موجب ارتقای بصیرت و آگاهی بیشتر مردم می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، سفر مراجع تقلید و علما به شهرها و استان های کشور را مایه بصیرت بخشی به مردم و ارتقا سطح آگاهی های عمومی آنان و همچنین تحکیم پایه های انقلاب اسلامی دانست.
ديدار آيت الله نوري همداني با روحانيون استان کرمان
مهدی صدفی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر یک هفته ای حضرت آیت الله نوری همدانی به این استان، سفر این مرجع تقلید را به استان کرمان کم نظیر خواند.

وی با بیان اینکه مردم با مرجعیت و بزرگان دین، رابطه ای عاطفی و پیوندی ناگسستنی دارند تاکید کرد: یکی از نکات بارز سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به کرمان، این بود که مردم یکی از بالاترین شخصیت های دینی نظام جمهوری اسلامی و جهان تشیع را در بین خود می دیدند و از نزدیک به ساحت این مرجع تقلید عرض ارادت کردند.

صدفی، حضور این مرجع تقلید بصیر را در شهر کرمان مایه خیر و برکت دانست و تصریح کرد: انعکاس اخبار برنامه های حضرت آیت الله نوری همدانی به اقصی نقاط استان کرمان، موجی از شور و شعف و شادی را در بین مردم استان ایجاد کرد و همه مردم استان علاقمند بودند این مرجع تقلید را زیارت کنند، اما متاسفانه این مهم حاصل نشد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان، استقبال اقشار مختلف مردم کرمان از این مرجع تقلید را بسیار پرشور توصیف و تاکید کرد: مردم کرمان از حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در کرمان بسیار خوشحال شدند و با توجه به سفر این مرجع تقلید در ایام بعثت حضرت پیامبر(ص)، فضای الفت و محبت و مودت در بین مردم ایجاد شد.

وی با بیان اینکه سفر آیت الله نوری همدانی به کرمان، فضایی معنوی و روحانی در این استان ایجاد کرد گفت: در تمام بیست برنامه و نشستی که این مرجع تقلید در شهر کرمان داشت، همه اقشار مختلف مردم، مسؤولان، نخبگان، دانشجویان و طلاب از فیض وجود حضرت آیت الله نوری همدانی بهره مند شدند.

صدفی، با اشاره به بخش هایی از سخنان این مرجع تقلید در سفر به کرمان تاکید کرد: محور تمامی سخنرانی های حضرت آیت الله نوری همدانی در این سفر، نقش مردم در حراست از نظام اسلامی، تاکید بر وفاق ملی حول محور مقام معظم رهبری، تقویت جایگاه رهبری، دفاع از نظام اسلامی و توجه دادن جامعه به آثار و اندیشه های امام راحل بود.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله نوری همدانی به بهترین شکل ممکن مسائل روز و همچنین جایگاه ولی فقیه و منصب ولایت فقیه را برای اقشار مختلف تبیین کرد گفت: نکات کلیدی که این مرجع تقلید در سفر به کرمان مطرح کرد، در بصیرت بخشی به مردم، تحکیم ارکان نظام اسلامی و وظایف جامعه و مسؤولان در قبال انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان، سفر علما و بزرگان دین را به استان ها و شهرهای مختلف کشور منشا برکات و دستاوردهای فراوان دانست و با بیان اینکه مراجع و علما پرچمدار نهضت انقلاب اسلامی و دفاع از ولایت فقیه و آرمان های امام و انقلاب هستند تصریح کرد: مردم ما تشنه معارف ناب اخلاقی و اسلامی هستند و حضور مراجع و علما در شهرهای مختلف کشور این عطش و اشتیاق را به بهترین شکل ممکن مرتفع می کند.

صدفی با اشاره به فرازهایی از سخنان امام راحل در خصوص وظایف و ماموریت های روحانیان و علما تاکید کرد: مراجع تقلید با سفر به دیگر شهرها و استان های کشور، جامعه را از فیض وجود با برکت خود متنعم سازند.

وی با بیان اینکه امروز دین اسلام بیش از هر زمان دیگری آماج نقشه ها و توطئه های دشمنان قرار گرفته است گفت: در چنین شرایطی، حضور بزرگان دین در بین مردم و سفر آنان به نقاط مختلف کشور، افزون بر بصیرت بخشی به مردم و ارتقا سطح آگاهی های عمومی و اجتماعی آنان، جامعه را در برابر نقشه های دشمنان نیز مصون می کند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان در پایان، با قدردانی از مواضع انقلابی و صریح حضرت آیت الله نوری همدانی در دفاع از نظام اسلامی و ولایت فقیه و روشنگرهای مدبرانه وی در حوادث بعد از انتخابات تاکید کرد: ما از حضور یک هفته ای این مرجع تقلید بصیر، در استان کرمان قدردانی می کنیم و امیدواریم خداوند به این مرجع تقلید، سلامتی و طول عمر عطا بفرماید و از دیگر بزرگان و مراجع تقلید بزرگوار نیز دعوت می کنیم با حضور و سفر خود به دیار کرمان، مردم این منطقه را از وجود با برکت خود بهره مند کنند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات