۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۵۹
کد خبر: ۸۱۴۷۳
فرمانده سپاه پاسداران:

دشمن جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروزه هر چند دشمن به کشورهای اطراف ما لشکرکشی کرده است؛ اما وقتی آمادگی نیروهای ایرانی را می‌بیند به خود جرأت تعرض به کشورمان را نمی‌دهد.
سرلشگر جعفري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز گذشته در جمع پاسداران و بسیجیان استان سمنان در حسینیه امام خمینی تیپ 12 قائم آل محمد (عج) شهرستان سمنان بزرگ‌ترین خطری را که در سی و یک سال اخیر انقلاب اسلامی را تهدید کرده است فتنه بعد از انتخابات سال گذشته دانست و گفت: این خطر قابل مقایسه با جنگ نبود زیرا در دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را صادرکردیم و انقلاب ما تثبیت شد و به همین خاطر امام راحل گفت: «جنگ برای ما نعمت بود».

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی درخصوص تلاش دشمنان برای کندسازی روند انقلاب تصریح کرد: سپاه وبسیج باید با آینده نگری و جلوگیری از روزمر‌گی به روند انقلاب شتاب دهند.

جعفری با بیان این‌که دغدغه فقط انقلاب اسلامی و پیشبرد آن در جهان، موضوع مورد بحث همه پاسداران و بسیجیان است، اظهار داشت: این موضوع باید به صورت دائمی مدنظر باشد و پاسداران وبسیجیان این نگرانی را داشته باشند و این سؤال را از خود بپرسند که امروز این مقطع زمانی از عمر خود را برای انقلاب چگونه می گذرانند و چه وظیفه و اقدامی را می‌توانند انجام دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که برخی‌ها اصرار دارند بگویند که سپاه و بسیج نیروهای صرف نظامی هستند، گفت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی تاکید دارند و می فرمایندکه «بسیج نیروی نظامی نیست و سپاه هم فقط نظامی نبوده ومسؤولیت‌های دیگری نیز در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و امنیتی برعهده دارد.»

جعفری با تاکید بر این‌که باید همواره آماده باشیم تا اگر خطری پیش آمد با آن مقابله کنیم اظهار داشت: اما این تنها بر اساس الگوهای خارجی سازمان‌های امنیتی و دفاعی است و حفظ آمادگی نیروها لازم است و همه باید آماده باشند تا در صورت تعرض احتمالی به کشور و ایجاد مشکلاتی نظیر ناامنی درگوشه و کنار جامعه با آن مقابله کنند.

وی افزود: ما امروز در جنگ نرم قرار داریم و دشمن هر روز تعرض بیشتری به ما می کند و افرادی که به هر بهانه ای نسبت به انقلاب مساله‌دار می شوند نشان می دهند که جنگ نرم بر روی آنها تاثیر گذاشته است.

فرمانده سپاه پاسداران، انقلاب اسلامی را دارای دو بعد داخلی و خارجی دانست وگفت: در بعد داخلی باید به حکومت و جامعه اسلامی کامل برسیم اگرچه به جز با ظهور امام زمان (عج) هرگز نمی توان به تکامل حکومت اسلامی دست یافت اما جهت گیری انقلاب به سمت رسیدن به آن است.

جعفری پیشگیری از وقوع تهدید و اقدامات بازدارندگی را وظیفه اصلی سازمان های امنیتی و دفاعی دانست و با تأکید بر این‌که سپاه باید به این مسأله توجه داشته باشد خاطرنشان کرد: دشمن امروز جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد هر چند به کشورهای اطراف ما لشکرکشی کرده است، چون آمادگی نیروهای ایرانی را می بیند به خود جرأت تعرض به کشورمان را نمی دهد.

وی تصریح کرد: باید کاری کرد که دشمن خیال حمله به سرش نزند./960/پ202/س
ارسال نظرات