۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۸۱۵۴۰
امام جمعه خوی:

شکست آمریکا در جریان فتنه، علت اصلی حادثه تروریستى در زاهدان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی با محکوم‌کردن حادثه تروریستی زاهدان گفت‌: شکوه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون مقدس شهدا است.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري امام جمعه خوي
حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه شهرستان خوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، با محکوم کردن حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان اظهار داشت: مسبب اصلی حادثه تروریستی زاهدان آمریکا و ایادی استکبار هستند که با قصد ایجاد تفرقه و آشوب دست به این جنایات ننگین می‌زنند.

وی در ادامه تصریح کرد‌: استکبار جهانی و آمریکا به دنبال ناامن جلوه‌دادن ایران هستند و تلاش می‌کنند در استان‌های حساسی که برادران اهل سنت در آنجا حضور دارند ایجاد اختلاف کنند که خوشبختانه ملت هوشیار و صبور ایران اسلامی با حفظ اتحاد و انسجام خود دشمن را در رسیدن به اهداف شوم و فتنه‌انگیزش ناکام گذاشته است.

شکست آمریکا در جریان فتنه، علت اصلی حادثه تروریستى در زاهدان

امام جمعه خوی با بیان اینکه امروز وهابیّان بعنوان عوامل استکبار جهانی در تمامی کشورهای اسلامی مشغول جنایت و مسلمان کشی هستند، بیان داشت: متأسفانه عوامل این فرقه ضاله و کوردل در انفجارها و کشتارهایی که در افغانستان، پاکستان، عراق و سایر مناطق اسلامی اتفاق می افتد نقش دارند که لازم است مسلمانان با حفظ اتحاد و انسجام خود از شر این جریان افراطی خلاص شوند.

وی حادثه تروریستى مسجد جامع زاهدان را حمله ناجوانمردانه و بزدلانه به مردم بى‏گناه و بى‏سلاح عنوان و خاطر نشان کرد: این جنایت هولناک قبل از هر چیز نشانه عجز و ناتوانى آمریکا و متحدانش و خشم آن‏ها از مردم و نظام جمهورى اسلامى است چراکه در جریان فتنه اخیر هر چه نقشه کشیدند نقش بر آب شد.

حجت الاسلام شکوری در ادامه بیان داشت: این جنایت در روز ولادت امام معصومی اتفاق افتاد که بزرگترین افتخار ایرانیان، شیعه و پیرو امام حسینی است که در روز عاشورا به همه جنایت کاران عالم پیام « اِنْ لَمْ یَکُنْ لَکُمْ دِینٌ وَ کُنْتُمْ لا تَخافُونَ الْمَعادَ فَکُونُوا اَحْراراً فِی دُنْیاکُمْ » را صادر کرد که به جرأت می توان گفت شکوه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون مقدس شهدا است.

وی در پایان با اشاره به چندین انفجار و کشتار دیگر مشابه که در هفته های اخیر در کشورهای پاکستان، افغانستان و عراق اتفاق افتاده اظهار داشت: جنایات اخیر در خاورمیانه نشان می دهد آمریکا، اسرائیل غاصب، انگلستان و سایر متّحدان آنان برای رسیدن به اهداف شوم خود آماده انجام هر جنایتی هستند که در جهت مقابله با این گرگ های درنده، ضرورت دارد مسلمانان با وحدت کامل برای مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی آمادگی لازم را داشته باشند./938/ت302/س
ارسال نظرات