۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۸۱۵۵۰
معاون رییس جمهور:

غفلت از فرصت‌های رسانه ای برای نشر ارزش های دینی قابل قبول نیست

خبرگزاری رسا ـ معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: بایستی ‌از فرصت‌های موجود در سینما و سریال ‌ها ‌برای نشر ارزش‌ های دینی در جامعه بهره ببریم.
معاون پارلماني رييس جمهور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی ‌فیلم کوتاه رحمت در مجتمع سینمایی تبریز اظهار داشت: فیلم‌های سینمایی و سریال ‌های تلویزیونی تاثیرات خود را در ارزش‌ها و هنجارهای جامعه به صورت مثبت و منفی دارد.

وی با بیان اینکه غفلت از این جایگاه نتایج نامطلوبی خواهد داشت، تصریح کرد: بایستی ‌از این فرصت‌های موجود در سینما و سریال ‌ها ‌برای نشر ارزش‌ های دینی و هنجارهای شایسته در جامعه بهره ببریم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید در جامعه جریان‌سازی مطلوب با تولید آثار ارزشمند و منطبق با روش و سیره حضرات معصومین و نبی مکرم اسلام مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی در ادامه اظهار داشت: حرکت زننده و ضدانسانی در انتشار کاریکاتور موهن علیه نبی مکرم اسلام و دین مقدس اسلام از سوی جاهلان عصر جدید علیه پاک‌ترین پیام و پاک‌ترین پیام‌‌آور در حالی صورت گرفت که موجی از خشم و انزجار مسلمانان در سراسر جهان را در پی داشت.

وی ادامه داد: البته این حرکت موهن در نهایت موجب عزت و سربلندی بیشتر اسلام و قرآن و در همان سال قرآن کریم پرفروش ‌ترین کتاب معرفی شد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی افزود: رحمت نبی مکرم اسلام سبب جذب انسان‌های بسیار به دین مقدس اسلام شد و اوصولاً اسلام به واسطه رحمت و مدارا و برخورد مطلوب پیامبر رشد و گسترش یافت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مسائل فرهنگی با خشونت قابل اجرا نیست و مقولات فرهنگی متفاوت با دیگر زمینه‌ها است و در این جهت باید با نرمی خاص حرکت کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه رحمت اقدامی ارزنده و شایسته است، اظهار داشت: ولت دهم توجه خاصی به مقوله سینما دارد و نگاه دولت نگاه جامعی به این بخش است و شخص رئیس‌جمهور در جلسات به طور جدی وارد می‌شوند و همه زوایای فرهنگ و هنر در جلسات تخصصی کارگروه فرهنگی دولت مورد توجه قرار می‌گیرد.

همچنین احمدعلیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: جنایت‌های خشونت باری که با هدایت دولت‌های مدعی دموکراسی و مدنیت رخ می‌دهد نشانگر واقعیت ادعای این حکومت‌های استکباری است.

بیگی با اشاره به جنایت مسجد جامع زاهدان تاکید کرد: این جنایت در تداوم جنایتکاری کسانی صورت گرفت که خود را مدعی پیشرفت و مدنیت می‌دانند.

وی با اشاره به ظرفیت هنر هفتم در نشر مسائل فرهنگی و دینی اظهار داشت: ‌در هنر سینما می‌تواند بهترین شرایط را برای نشر فرهنگ اسلامی و رحمت اسلامی فراهم کند و از ظرفیت‌های لازم نیز برخوردار هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سینمای ایران ظرفیت بسیاری برای نشر فرهنگ و اخلاق اسلامی و عدالت و رحمانیت دارد، اظهار داشت‌: ایران اسلامی با فرهنگ غنی دینی خود و با استفاده از اخلاق ارزشمند اسلامی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

همچنین داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رحمت پرداخت./۹۳۵/پ202/ص
ارسال نظرات