۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۸۱۵۵۴
مسؤول دفتر آیت الله نوری همدانی:

تبیین جایگاه ولی فقیه و ارتقا بصیرت مردم، مهم ترین هدف سفر آیت الله نوری همدانی به استان های مختلف است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی،‌ با اشاره به اهداف و دستاوردهای سفر این مرجع تقلید به استان کرمان، تقویت بنیه های دینی و اعتقادی مردم، بصیرت بخشی به اقشار مختلف، تبیین اهداف امام راحل و آرمان های نظام اسلامی و همچنین تبیین جایگاه ولایت فقیه و رهبری را از مهم ترین اهداف سفر وی به شهرهای مختلف برشمرد.
ديدار آيت الله نوري همداني با روحانيون استان کرمان
وحید نجف زاده، مسؤول دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برنامه های سفر یک هفته ای این مرجع تقلید در استان کرمان، اظهار داشت: حضرت آیت الله نوری همدانی، نوزدهم تیرماه همزمان با سالروز عید مبعث رسول اکرم(ص) به استان کرمان سفر کرد و به مدت یک هفته نیز در این استان کشور حضور داشت و با اقشار مختلف مردم دیدار و گفت و گو کرد.

وی حضور در گلزار شهدای شهر کرمان و ادای احترام به مقام شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید از موزه دفاع مقدس، دیدار با علما،‌ ائمه جمعه و جماعات، دیدار با بانوان و زنان فرهیخته و نخبگان جامعه زنان، ایراد سخن در جمع فرهنگیان، دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، دیدار با نخبگان،‌ اندیشمندان، فرهیختگان و اساتید دانشگاه ها، دیدار با مسؤولان و اعضای شورای اداری، سخنرانی در جمع هیئات مذهبی، دیدار با نیروهای مسلح و حضور در منزل سه خانواده شهید که سه فرزند خود را در راه دفاع از نظام اسلامی تقدیم کرده اند، را از مهم ترین برنامه های حضرت آیت الله نوری همدانی در سفر یک هفته ای وی به استان کرمان برشمرد.

نجف زاده بیان داشت: با توجه به موضع گیری های انقلابی و صریح حضرت آیت الله نوری همدانی در حوادث بعد از انتخابات و دفاع شجاعانه وی از نظام اسلامی، مقام معظم رهبری و آرمان های والای امام راحل و انقلاب اسلامی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار، مسؤولان و مدیران و دیگر اقشار مختلف مردمی از این مرجع تقلید دعوت کردند تا میهمان دیار کرمان باشد.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله نوری همدانی نیز دعوت مسؤولان و مردم کرمان را اجابت کرد و در سفری با برکت و معنوی، به مدت یک هفته میهمان مردم خونگرم و انقلابی کرمان بود.

نجف زاده، دیدار با بانوان و جامعه زنان استان را از مهم ترین برنامه های سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به کرمان ذکر کرد و گفت: برای اولین بار در این سفرها، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با جامعه زنان استان که به همت معاونت امور زنان استانداری کرمان تشکیل شده بود، در جمع آنان به تبیین نقش و جایگاه زن در اسلام و انقلاب اسلامی پرداخت.

وی اضافه کرد: این دیدار همزمان با روز ملی حجاب و عفاف(21تیرماه) برگزار شد و بعد از سخنان حضرت آیت الله نوری همدانی پیرامون حجاب و عفاف، راهپیمایی گسترده ای در شهر کرمان در حمایت از حجاب و سخنان وی برگزار شد.

نجف زاده تصریح کرد: حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با نیروهای انتظامی استان کرمان نیز مسائل بسیار خوبی رامطرح کرد و افزون بر تبیین رسالت عوامل انتظامی در تامین امنیت جامعه، موقعیت استراتژی و حساس منطقه کرمان را متذکر شد و از نیروهای انتظامی این استان خواست با حفظ روحیه جهادی و افزایش توان نظامی، از مرزهای استان و کشور دفاع و حراست کنند.

وی اهداف سفر یک هفته ای حضرت آیت الله نوری همدانی به استان کرمان را تشریح کرد و گفت: تبیین و بازگو کردن اهداف و مبانی انقلاب اسلامی، تشریح آرمان های والای امام راحل و انقلاب اسلامی از جمله اهداف این مرجع تقلید در سفر به کرمان بود.

مسؤول دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی، تقویت اهداف و مبانی نظام، حمایت از مقام معظم رهبری و دیدار با اقشار مختلف و مؤمن و متدین را از دیگر اهداف سفر این مرجع تقلید به کرمان عنوان و تصریح کرد: این مرجع تقلید در همه دیدارهایی که در کرمان داشتند، مردم و مسؤولان را به اهداف نظام اسلامی و حرکت امام راحل توجه دادند و از آنان خواستند مطالعه و تامل در سیره و اندیشه های امام راحل را به هیچ وجه فراموش نکنند.

وی تاکید کرد: بیان اهداف حرکت امام راحل، اهداف نظام اسلامی و دعوت مردم به توجه جدی به این مبانی از سوی فردی که نفس امام راحل در وجود او دمیده شده و از جمله شاگردان مبرز ایشان است، به یقین تاثیر بسزایی در مردم دارد.

نجف زاده، حمایت همه جانبه در سطح یک مرجع تقلید از جایگاه ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری را از دیگر اهداف سفر حضرت آیت الله نوری همدانی خواند و تاکید کرد: امروز همه دشمنان داخی و خارجی نظام اسلامی، رهبری و ولایت فقیه را آماج حملات خود قرار داده اند و از طریق تضعیف و ضربه زدن به جایگاه ولی فقیه در صدد ضربه زدن به اساس نظام هستند.

مسؤول دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: در چنین شرایطی حضرت آیت الله نوری همدانی با درک و شناخت دقیق این مساله، با تمام وجود به میدان دفاع از نظام اسلامی و مقام معظم رهبری آمده است و با بیانی شفاف و روشن، با صلابت کامل از این جایگاه مقدس دفاع کرده و می کند.

وی ارتقا سطح آگاهی های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و ارتقا بصیرت اقشار مختلف مردم را از دیگر اهداف سفرهای حضرت آیت الله نوری همدانی به استان های مختلف دانست و ابراز داشت: در شهرستان های دور افتاده، به دلیل اینکه حضور مراجع و علما در این گونه نقاط کمتر است، حضور یک مرجع تقلید صاحب نفوذ معنوی می تواند در ابعاد مختلف ارتقا بخشی بصیرت به مردم مؤثر باشد و بیان شفاف و روشن این مرجع تقلید کمک می کند که سطح بصیرت مردم ارتقا یابد.

مسؤول دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی، حضور در جمع صمیمی مردم و ارتباط نزدیک با آنان را از دیگر اهداف سفر این مرجع تقلید به استان های مختلف دانست و تاکید کرد: بحمدلله ملت انقلابی و متعهد ایران علاقمند مراجع و علما هستند و وقتی یک مرجع تقلید با مشغله های کاری فراوان درسی و اجتماعی در بین آنان حضور می یابد، مردم احساس می کنند که به دین خدا و معنویات نزدیک تر شده اند.

نجف زاده، حضور مراجع تقلید در بین مردم و سفر آنان به شهرهای مختلف کشور را منشا خیر و برکت دانست و با بیان اینکه صرف حضور یک مرجع تقلید در استان ها و شهرهای مختلف، بسیار تاثیرگذار است ابراز داشت: ما وقتی مراجع را دربین مردم و عرض ارادت خالصانه و همه جانبه مردم را به ساحت مرجعیت می بینیم، با تمام وجود تاثیرگذاری این بزرگان را مشاهده می کنیم.

وی جایگاه مراجع تلقید و علما را بسیار برجسته توصیف کرد و گفت: علما و مراجع از جایگاه معنوی و اجتماعی بسیار برجسته ای برخوردار هستند و مردم حرف و سخن شان را می پذیرند و با تمام وجود به آن گوش فرا می دهند.

مسؤول دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: قطعا حضور شخصیت های برجسته دینی و مراجع تقلید در بین مردم و سفر آنان به شهرها و استان های مختلف کشور، باعث ارتقا سطح بصیرت مردم، تحکیم پایه های نظام اسلامی و تقویت پایه های دینی مردم می شود.

نجف زاده در پایان با قدردانی از زحمات و تلاش های اعضا و دست اندرکاران ستاد سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به کرمان ابراز داشت: طبق گزارش های رسیده و اعلام مسؤولان استانی کرمان، ثمرات و برکات این سفر بسیار خوب بوده است و هر روز نیز آثار و دستاوردهای آن روشن تر می شود. /924/ت302/ج

ارسال نظرات