۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۸۱۵۶۸
آیت الله شبستری:

ایستادگی ملت عامل عقب نشینی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: ایستادگی مردم ایران در برابر زیاده‌ خواهی‌های غرب، تحریم ‌ها و قطعنامه‌ ها موجب خشم دشمنان شده است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به تصویب طرح صیانت از دستاوردهای هسته ای در مجلس، بر تسریع در اجرایی شدن آن توسط دولت و شورای امنیت تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: ایستادگی مردم ایران در برابر زیاده‌ خواهی‌های غرب، تحریم ‌ها و قطعنامه‌ ها موجب خشم دشمنان شده و از سوی دیگر موجب عقب نشینی آنان می شود.

آیت الله شبستری با اشاره به درخواست اخیراً گروه پنج بعلاوه یک برای مذاکره با ایران گفت: در شرایط کنونی غرب باید تنبیه شود و باید جواب درخواست مذاکره توسط این گروه با قدری تاخیر همراه باشد.

وی با تاکید بر حق مسلم ملت ایران در استفاده از انرژی هسته ای تصریح کرد: حرف اول و آخر دولت و ملت ایران این است و بر این باورند که مسئله هسته‌ای یک پیشرفت علمی برای کشور است و هرگز از این حق مسلم خود به هیچ وجه چشم ‌پوشی نمی ‌کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه با گرامیداشت نیمه شعبان سالروز میلاد منجی بشریت اظهار داشت: انتظار تنها نباید به برگزاری جشن و شادمانی محدود شود، بلکه باید با ارتقای مراتب ایمان و عمل و یکپارچگی جوامع اسلامی زمینه ظهور را فراهم کرد.

وی خاطر نشان کرد: فساد اداری و اخلاقی در جامعه با فلسفه انتظار مغایر است و باید به انقلاب وفادار بود و احکام اسلامی را رعایت کرد.

امام جمعه تبریز گفت: در شرایط فعلی که فعالیت فرقه های بابیت و وهابیت عیله اندیشه های مهدوی تشدید شده، باید هوشیار بود.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان، اظهار داشت: عوامل این حادثه از فرقه ظاله وهابیت و دست نشانده استکبار بودند و با این جنایت ماهیت پلید خود را نشان دادند.

آیت الله شبستری ادامه داد: این گروه زائیده استکبار جهانی است و بر همه مسلمین واجب است که با این افراد که مصداق مفسد فی‌الارض هستند برخورد کنند.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) گفت: جوانان امروز که سرمایه های عظیم کشور هستند باید درس فضیلت را از جوانان کربلا بیاموزند.

امام جمعه تبریز با اشاره به توطئه های دشمنان برای دور کردن جوانان از ارزشهای دینی بر هوشیاری جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: مصونیت جوانان از آسیبهای روانی در گرو تقویت باورهای دینی ، انس با قرآن و حضور در نماز های جمعه و جماعت است./۹۳۵/پ202/ص
ارسال نظرات