۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۸۱۵۷۷

دبیرخانه دایمی نمایشگاه کتاب در خوی راه اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طه مرقاتی از راه اندازی دبیرخانه دایمی نمایشگاه کتاب در شهرستان خوی خبرداد.
حجت الاسلام  طه مرقاتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید طه مرقاتی، معاون پژوهشی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه کتاب در خوی از راه اندازی دبیرخانه دایمی نمایشگاه کتاب در این شهرستان خبرداد و گفت: با راه اندازی این دبیرخانه کتاب و کتابخوانی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و بسیاری از مشکلات فرهنگی شهرستان حل می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان خوی با قدمت پنج هزار ساله توان تبدیل شدن به قطب فرهنگی کشور را دارد تصریح کرد: شهرستان خوی در گذشته یک مرکز فرهنگی و مذهبی بوده و هم اکنون در مخزن کتابخانه حوزه علمیه نمازی 1100 مجلد کتب نفیس خطی از قرن چهارم و دو هزار مجلد کتب چاپی سنگی نفیس نگه داری می شود.

مدیر گروه فقه و حقوق اسلامی دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: نویسندگان و علمای زیادی از خوی ظهور کرده و شهره آفاق شده اند که سرآمد آنها آیت الله حاج سید ابوالقاسم خویی استاد الفقهاء و المجتهدین که بیش از سیصد مجتهد تربیت کرده و تحویل جامعه اسلامی داده است.

وی در ادامه مدت برپایی این نمایشگاه را بیش از یک هفته اعلام کرد و گفت : در این نمایشگاه کتاب، بروشور، سی دی آموزشی و بسیاری از محصولات فرهنگی عرضه می شود

معاون پژوهشی سازمان مطالعه و تدوین (سمت) تصریح کرد: مقرر شده هفته اول آبان ماه به نام هفته «شمس» نامگذاری شده و از طرف فرهنگستان هنر شهرستان خوی بعنوان هجدهمین شهر فرهنگی، مذهبی و توریستی معرفی شود.

وی حمایت از مطبوعات، کتابخانه های مدارس، برگزاری غرفه های فرهنگی را از دیگر اهداف تشکیل این دبیرخانه عنوان کرد.

غلامحسین عماری فرماندار ویژه خوی نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت بالا بردن فرهنگ مطالعه در جامعه تصریح کرد: لازم است ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، سرلوحه برنامه های فرهنگی قرار گیرد چراکه تعمیق فرهنگ مطالعه در جامعه بویژه در میان جوانان و نوجوانان تأثیر بسزایی در پیشرفت جامعه خواهد داشت.

عماری نمایشگاه کتاب را نمودار عینی کتابخوانی و شیفتگی مردم ایران به کتاب و کتابخوانی عنوان و اظهار کرد : آمار بالای بازدیدکنندگان از نمایشگاه های کتاب نشان از رشد فرهنگ کتاب خوانی در جامعه است که لازم است مسئولان و متولیان فرهنگی در راه اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه کتاب در خوی تلاش مضاعف داشته باشند./938/پ202/ص
ارسال نظرات