۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۸۱۶۴۷
تیجانی:

عدالت با ظهور حضرت مهدی در سراسر جهان منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ اسلام‌پژوه تونسی گفت: به برکت ظهور حضرت مهدی‌(ع)، عدالت در سراسر کره زمین منتشر شده، اسلام سراسر دنیا را فرا می‌گیرد و دیگر هیچ کافر و ملحدی باقی نخواهد ماند.
دكتر تيجاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد تیجانی، اسلام‌پژوه تونسی در ششمین همایش دکترین مهدویت که پیش از ظهر 2 مردادماه در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به فلسفه جمهوری اسلامی ایران گفت: اساس این نظام مقدس پیش از این‌که انقلاب اسلامی پیروز شود به رهبری امام خمینی‌(ره) از نوفل لوشاتو آغاز شد.

وی افزود: در آن زمان هیأت‌های مختلف رسانه‌ای روانه نوفل لوشاتو شدند و از امام راحل درباره شخصیت امام مهدی‌(ع) سؤال کردند که پاسخ ایشان به این سؤال واضح و روشن بود و فرمودند «راه امام مهدی راه انبیا و ائمه اطهار‌(ع) است که فرصت نکردند عدالت را در کره زمین تحقق بخشند.

تیجانی با بیان این‌که بسیاری از رسانه‌های غربی سخن امام خمینی‌(ره) را تغییر دادند و تلاش کردند به صحبت ایشان خدشه‌ وارد کنند، گفت: کشورهای عربی در شبکه‌های ماهواره‌ای خود اعلام کردند که رهبر ایران چنین موضوعی را مطرح کرده و مفتیان عرب نیز به تکفیر ایشان پرداختند.

وی خاطرنشان کرد:‌ این موضع‌گیری تحریف آشکاری از فرمایشات امام خمینی‌(ره) بود و حتی در تونس نیز هیاهویی را به پا کرد که در آنجا از من به عنوان شخصیتی که به دنبال دعوت مسلمانان به شیعه‌گرایی بودم، خواستند تا صحبت‌های امام خمینی‌(ره) و شیعیان را در این موضوع تحلیل کنم.

این اسلام‌پژوه تونسی اذعان داشت: به آنان گفتم این کفر و دروغ آشکاری است چرا که امام خمینی‌(ره) تأکید کردند «انبیاء و پیامبران توفیق پیدا نکردند که عدالت را در کره زمین پیاده کنند».

وی اضافه کرد: سؤالی را نزد علمای بزرگ مطرح کردم و آن این‌که آیا قبول دارند که عدالت به معنای واقعی از سوی انبیا در سراسر جهان تحقق پیدا نکرد، در حالی که خداوند متعال درباره امام مهدی‌(ع) می‌فرمایند «بر مستضعفان جهان این منت را گذاشتیم تا بتوانند وارث زمین شوند».

تیجانی در ادامه با طرح این سؤال که چه کسی می‌تواند عدالت را در سراسر کره زمین تحقق بخشد، در حالی که خداوند جواب انسان‌ها را از زبان پیامبر اکرم‌(ص) اعلام کرده و وعده خدا نیز حق است، گفت: حتی اگر یک روز هم باقی باشد در همان یک روز خداوند شخصی را که از ذریه پیامبر اکرم‌(ص) است با نام امام مهدوی برای نجات بشریت می‌فرستد.

وی تصریح کرد: به برکت ظهور حضرت مهدی‌(ع)، عدالت در سراسر کره زمین منتشر شده، اسلام سراسر دنیا را فرا می‌گیرد و دیگر هیچ کافر و ملحدی باقی نخواهد ماند. /920/پ202/ص
ارسال نظرات