۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۸۱۶۷۱
عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منادی وحدت در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به عنوان منادی وحدت در جهان اسلام نام برد و گفت: تشکیل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به دستور ایشان، بیانگر صداقت جمهوری اسلامی ایران است.
عضو شوراي مرکزي حزب الله لبنان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، شیخ حسن بغدادی، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان، روز گذشته در جمع مردم این شهر گرگان، با بیان این که در مسأله وحدت اسلامی باید از تعارف فاصله گرفت، گفت: در جهت تقویت بین مذاهب، صداقت مهم‌ترین عامل است.

وی با بیان این که ایران اسلامی از گذشته به عنوان مرکز گفت و گوی ادیان اسلامی بوده است، افزود: ایران به عنوان یک کشور مهم مرکز کامل گفت و گوی برادران اهل تسنن و اهل تشییع است و استان گلستان نیز در این راستا به خوبی با توجه به وجود آیت الله نورمفیدی نقش خود را ایفا کرده است.

بغدادی با اشاره به این که در وحدت، مسأله تعارف نیست و وحدت اسلامی در واقع از واجبات است، خاطر نشان کرد: وحدت اسلامی بین شیعه و سنی باعث حفظ دین، ناموس و اموال مسلمانان می شود.

وی با بیان این که وحدت اسلامی به عنوان مهم‌ترین مسأله دنیای اسلام و از اهم واجبات است، افزود: استکبار جهانی و سایر کشورهای متحد آن سعی دارند با از بین بردن وحدت بر آن کشور‌ها مسلط شوند.

بغدادی با اشاره به مبارزات حزب‌الله لبنان در سال های اخیر گفت: حزب‌الله با پیروزی در جنگ 33 روزه و شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی خاورمیانه جدیدی را تعریف کرد و  این پیروزی ما را به سوی توسعه نیروهای نظامی و اقتصادی هدایت می‌کند و بدون شک آمریکا و رژیم صهیونیستی و همه ی متحدان غرب و کشورهای عربی حامی آنان باید بدانند که ما پیروز هستیم.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان هدف دشمنان اسلام را ایجاد تفرقه بین مسلمانان عنوان کرد و افزود: تا زمانی که مسلمانان بر محور وحدت اسلامی و تقریب مذاهب حرکت کنند هیچ اتفاقی برای آنان رخ نمی‌دهد و بسیاری از علمای اسلامی در مسأله وحدت به شهادت رسیده‌اند و ما باید راه آنان را ادامه دهیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به عنوان منادی وحدت جهان اسلام نام برد و گفت: تشکیل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به دستور ایشان بیانگر صداقت جمهوری اسلامی ایران است./950/پ202/س
ارسال نظرات