۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۸۱۶۹۹
ظهور آغازی دوباره(22)؛

امام جمعه جلفا: امنیت در آخرالزمان به معنای واقعی محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جلفا گفت: با ظهور حضرت مهدی(عج) امنیت حقیقی در جهان گسترش خواهد یافت و این ثبات به معنای خونریزی و نابودی بشریت ‌نیست.
امام مهدي(ع)


حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: شادی و نشاط در اعیاد دینی بایستی در قالب های متنوع و البته با رعایت حدود شرعی باشد که خوشبختانه در متون دینی این موارد بسیار متنوع و کافی است و البته فعالیت در این زمینه نیز نیازمند متخصصان برحسته فرهنگی و تربیتی است.

وی خاطر نشان کرد: عمده محوریت اعیاد بزرگ اسلامی باید در جهت بهره گیری از رشد معرفتی دینی باشد که با توجه به آمادگی روحی و ذهنی مخاطبان دینی از این ایام به فرصت های جهشی آموزش فرهنگی تعبیر می شود.

حجت الاسلام انتظاری افزود: بر اساس تجارب و تحقیقات موجود در مناسبت های مذهبی افراد بسیار مستعد فراگیری و تحول درونی هستند و معمولا فرصت کافی نیز از سوی افراد جامعه برای بهره‌مندی معنوی از این ایام نیز در نظر گرفته می شود که برنامه ریزی صحیح در این زمینه بسیار می‌تواند مفید باشد.

امام جمعه جلفا گفت: جشن‌های نیمه شعبان فرصت مناسبی برای تعمیق فرهنگ انتظار است، چرا که این ایام یاد‌آور به وقوع پیوستن بزرگ‌ترین تحول در حیات بشری پس از بعثت انبیا است و بسیار باعث تأسف خواهد بود که از این ایام تنها در جهت شادی و نشاط استفاده شود.

وی ضرورت بازنگری در بسیاری از مؤلفه های موجود در فرهنگ انتظار را یادآور شد و تاکید کرد: باور کودکان ما از امام مهدی و شرایط ظهور باید تغییر کند، چرا که متاسفانه در ذهن بسیاری از نوجوانان و حتی افراد بزرگسال دوران ظهور یک دوران به هم ریختگی و درگیری است در حالی که با ظهور آخرین ذخیره الهی ثبات و امنیت حقیقی در جهان گسترش خواهد یافت و این ثبات و امنیت به معنای خونریزی ونابودی بشریت و پدید آمدن انسان های دیگر نیست.

وی با بیان اینکه خودسازی درونی همواره مورد تأکید اولیای دین بوده است، گفت: خودسازی به واسطه مقدماتی فراهم می شود که اعمال بدنی و روحی و عبادات فردی و اجتماعی این مهم را سبب می شوند.

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که ماه شعبان از منظر بزرگان دین و حضرات معصومین جایگاه خاصی دارد، گفت: توصیه به روزه داری، استغفار، صدقه دادن و انفاق کردن در سخنان گهربار این حضرات وجود دارد که البته تمامی این فرمایشات برای اصلاح درونی و اجتماعی مسلمین است.

وی به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت در حدیثی روزه مستحبی ماه شعبان را ذخیره ای برای روز قیامت اعلام می فرمایند و در سخنانی، روزه‌داری زیاد در این ماه را سبب اصلاح امور زندگی از سوی حضرت حق و رفع شر دشمنان دانسته اند که این امر نشانگر اهمیت روزه‌داری و تعبد در ماه شعبان است.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی روزه‌داری را محور مشترک فرمایشات بزرگان دین از جمله پیامبر اعظم‌(ص)، امام علی‌‌، امام سجاد‌ و امام جعفر صادق(ع) و دیگر بزرگان دانست و گفت: این تأکید تا جایی پیش رفته است که آن حضرات روزه‌داری ماه شعبان را سبب آمرزیده شدن گناهان بسیار بزرگ مانند ارتکاب قتل نفس دانسته‌اند./935/پ202/س

ارسال نظرات