۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۸۱۷۱۲
امام جمعه خوی:

اعتقاد به منجی ‌مشروعیت‌بخش نظام جمهوری اسلامی‌است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری گفت‌: بر اساس مبانی اعتقادی شیعه و با عنایت به اصل پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مشروعیت نظام، ولایت امر و امامت امت با نائب امام زمان (عج) است.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري
امام جمعه شهرستان خوي
حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه شهرستان خوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر‌(عج)‌ بیان داشت: یکی از مبانی اعتقادی شیعه که او را از سایر مذاهب اسلامی جدا می‌کند اعتقاد به امامت است که سرنوشت شیعه با این موضوع گره خورده و به جرأت می‌توان گفت هزینه‌ای که مذهب شیعه در طول تاریخ برای موضوع امامت پرداخته، بیش از سایر موضوعات دیگر بوده است.

امامت‌، امانت پیامبر‌(ص)

وی امامت را امانت پیامبر‌(ص) دانست و با اشاره به حدیث ثقلین که متواتر میان تمامی فِرق و مذاهب اسلامی مطرح شده است، اظهار داشت: در کُتب کلامی بررسی و اثبات شده که مقصود از واژه «‌عترتی‌» در حدیث ثقلین همان ائمه اطهار(‌ع)‌ است.

حجت الاسلام شکوری با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی با نائب امام‌ زمان(عج) مشروعیت دارد، بیان داشت: در اصل پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده «در زمان غیبت حضرت ولی عصر‌(عج) در جمهوری اسلامی ایران، ولایت امر و امامت امت برعهده فقیه عادل و با تقوا، آگاه به زمان، شجاع، مدیر و مدبر است.» که مبنای این ولایت، روایات متعددی هستند که در بحث ولایت فقیه فراوان دیده می شود.

شبهات جوانان با گفتمان های دینی پاسخ داده شود

وی در ادامه بر ضرورت پاسخگویی به شبهات دینی جوانان تأکید کرد و گفت‌: به برکت انقلاب اسلامی ایران، فرهنگ اهل بیت‌(ع) در جوامع بشری روز به روز گسترش می یابد و از سویی دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا از طریق ایجاد شُبهه از جمله زیر سؤال بردن اصل وجود امام‌(عج) و بعید شمردن طول عمر آن حضرت خللی در اراده جامعه به وجود آورند که بر متولیان تبلیغی و فرهنگی جامعه لازم است با برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های مختلف به شبهات دینی مردم به‌ویژه جوانان پاسخ دهند.

نیمه شعبان، بهترین فرصت برای خرافات‌زدایی در خصوص مهدویت

مسؤول حوزه‌های علمیه خوی با تأکید بر ضرورت خرافات‌زدایی خاطر‌نشان کرد: با در نظر گرفتن رواج فرهنگ مهدویت در جامعه به‌ویژه در میان قشر جوان، استعمار و عوامل داخلی آن، با ایجاد و گسترش خرافات در جامعه از جمله تعیین وقت برای ظهور آن حضرت، تفسیر‌های انحرافی از انتظار فرج، مطرح ساختن امکان ملاقات با آن حضرت برای عموم و راه‌اندازی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در قالب جریان مهدویت، تلاش می‌کنند اصل موضوع انتظار فرج را زیر سؤال ببرند که لازم است سخنرانان و صاحبان تریبون از فرصت نیمه شعبان برای خرافات‌زدایی در موضوع مهدویت تلاش مضاعف کنند.

مبلغان دینی، جوامع بشری را برای حکومت جهانی امام عصر‌(عج) آماده کنند

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت آماده سازی جوامع بشری تصریح کرد: بر اساس مفاد روایات، پیروان اهل بیت‌(ع)، مبلغان دینی و منتظران واقعی امام عصر(عج) وظیفه دارند جوامع بشری را از طریق رشد و توسعه فرهنگ مهدویّت برای ظهور و حکومت جهانی آن بزرگوار آماده کنند.

امام جمعه خوی در پایان خاطر‌نشان کرد: با توجه به بالا رفتن سطح دانش بشر، شرایط سیاسی حاکم بر جهان و مطرح‌شدن موضوع جهانی‌شدن می توان گفت شرایط لازم برای مطرح کردن حکومت جهانی امام عصر‌(عج) فراهم شده که بر پیروان واقعی آن بزرگوار ضرورت دارد برای تبیین ابعاد مختلف مهدویت تلاش روز افزون داشته باشند./938/ت302/س

ارسال نظرات