۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۸۱۷۱۹
یک اندیشمند از کشور مغرب:

انقلاب اسلامی زمینه های ظهور را مهیا کند

خبرگزاری رسا ـ نوره احمد لعروسی از کشور مغرب با بیان این که باید برای ظهور زمینه سازی کرد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران و انقلاب شهید صدر زمینه‌های این تغییر و این تمهید و ظهور را مهیا کرده‌اند.
ششمين همايش دکترين مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نوره احمد لعروسی از کشور مغرب با ارائه مقاله «زمینه‌سازی» در نشست تخصصی همایش بین المللی دکترین مهدویت اظهار داشت: انتظار یک معنی منفی در ظاهر کلمه دارد و نشان دهنده ضعف است، شخص منتظر شخصی است که چیزی از آن به عمل نمی‌آید اما وقتی بگوییم منتظر چه هستیم و انتظارمان برای چیست؟ موضوع عوض می‌شود.

وی افزود: انتظار برای عبور از یک امتحان است؛ اما انتظار به تنهایی معنی ندارد و باید با مضاف الیه معنا شود.

این اندیشمند خارجی اظهار داشت: انتظار ما را نیازمند معرفت و عمل می‌کند پس هر انتظاری نیازمند معرفت است و نیازمند عمل است و نمی‌تواند معنی منفی داشته باشد و باید آن را در کنار مفاهیم دیگر قرار دهیم تا به معرفت برسیم و برای آن عمل مناسب را در نظر بگیریم.

وی یاد آور شد: چگونه می‌شود انتظار چیزی را داشته باشیم که نسبت به آن جهل داریم، نباید انتظار همراه با جهل باشد، نیازمند معرفت هستیم. انتظار بایستی همراه با معرفت باشد آن هم معرفت به معنی درست آن تا بتوانیم زمینه‌ساز مناسب آن انتظار باشیم.

لعروسی با بیان این‌که باید زمینه‌های مناسب ظهور فرج به درستی فراهم شد، گفت: ظهور فرج همراه است با ظهور حضرت حجت و انتظار زمانی معنا پیدا می‌کند که با معرفت و همراه با زمینه‌سازی باشد و هر قدر معرفت و شناخت ما بیشتر باشد نتایج گسترده‌تر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که باید برای ظهور زمینه سازی کرد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران و انقلاب شهید صدر زمینه‌های این تغییر و این تمهید و ظهور را مهیا کرده‌اند، از این رو همه زمینه‌ها از هنر و مانند آن و سایر مسائل را به کار گیریم تا ظهور محقق شود.

این پژوهشگر خارجی افزود: برخی معتقدند اندیشه مهدویت خاص شیعه است، در حالی که این‌گونه نیست اگر یک بحث تاریخی به کار ببریم در ادیان و فرهنگ های مختلف ریشه‌های ظهور به روشنی مشخص شده است و افرادی که از مکتب اهل البیت‌(ع) هستند هرچند اعتقاد به امام مهدی‌(ع) دارند اما تنها نیستند./920/ پ202/ص

ارسال نظرات