۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۸۱۷۳۲
اندیشمند مصری:

امروز به حمایت‌ها و اندیشه‌هایی که در ایران برپا می‌شود نیازمندیم

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند مصری گفت: امروز به حمایت‌ها و اندیشه‌هایی که در ایران برپا می‌شود نیازمندیم، ایران باید با تهاجم فرهنگی برخورد کنند؛ زیرا ما به چنین طرح‌هایی نیازمندیم.
نشست تخصصي دکترين مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر احمد السائح از کشور مصر و عضو دارالتقریب قاهره با ارائه مقاله «طرح استراتژی فرهنگی برای جامعه و دولت زمینه‌ساز در برابر گونه‌های تهاجم فرهنگی» در نشست تخصصی همایش بین المللی دکترین مهدویت در تهران اظهار داشت: همایش مهدویت محل برخورد اندیشه‌ها و برپا کننده فرهنگی بزرگ در آینده است، هیچ‌ شکی نیست این نوع همایش‌ها سبب می شوند که مسؤولیت جامعه بیشتر و آنچه را باید همه جامعه دست به دست هم دهند، پیگیری این موضوع افزایش می دهد.

وی افزود: جشن ظهور امام مهدی‌(ع) علامت و نشانه‌ای است بر درستی این راه و لازم است که این نشانه مورد تأکید و اثبات قرار گیرد.

عضو دارالتقریب قاهره خاطر نشان کرد: زمانی که در الازهر درس می‌خواندم به دانشجویان گفتم که امام مهدی‌(ع) مورد اثبات همه مذاهب اسلامی است نه تنها شیعیان بلکه همه مسلمانان معتقد به ظهور آن حضرت هستند. معیار ما اسلام است و خدا را شکر می‌کنیم که ایران را نخستین کشور اسلامی قرار داد که اسلام را در دل‌ها پایدارتر کند.

وی یادآور شد: امروز به حمایت‌ها و اندیشه‌هایی که در ایران برپا می‌شود نیازمندیم، ایران باید با تهاجم فرهنگی برخورد کنند؛ زیرا ما به چنین طرح‌هایی نیازمندیم.
 
این اندیشمند خارجی گفت: تاکنون 170 کتاب چاپ کرده‌ام و با مشاهده تلاش‌های فرهنگی ایران، همه را منعکس خواهم کرد.

وی افزود: غرب در گذشته در پی استعمار کشورهای آفریقایی آسیایی بود، در حالی که مردم برنامه‌هایی را نیاز دارند که مورد احتیاج حقیقی آنان است، چرا مراکز اسلامی اقدام نمی‌کنند تا زمینه‌های مورد نیاز مسلمانان فراهم شود.

این اندیشمند مصری تصریح کرد: اسلام برای انسانیت است و همه مردم را مورد خطاب قرار می‌دهد، بیش از 140 آیه قرآن کل مردم را مورد خطاب قرار داده، با برنامه‌های فرهنگی و کاربردی در جامعه زمینه را برای ظهور حضرت مهدی‌(ع) مهیا کنیم.

وی افزود: رسالت ما آن است که بدانیم روزی که خداوند عالم را خلق کرد با ما مشورت نکرد و بدون این‌که با ما مشورت کند ما را به این دنیا آورد، اما هدف خداوند این بود که افرادی مفید برای مردم و الگویی برای کسانی باشیم که می‌خواهند به اسلام گرایش پیدا کنند. /920/پ202/ص
ارسال نظرات