۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۸۱۷۶۳

پیام تسلیت آیت الله نظری در پی درگذشت تولیت حوزه علمیه ساری

خبرگزاری رسا ـ آیت الله عبدالله نظری، از علمای مازندران، به مناسبت در گذشت تولیت حوزه علمیه سعادتیه ساری پیام تسلیتی صادر کرد.
آيت الله نظري
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبدالله نظری، از علمای مازندران، امروز به مناسبت در گذشت تولیت حوزه علمیه سعادتیه ساری پیام تسلیتی صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: در ماه مبارک شعبان المعظم و در ایام ولایت پرنوردردانه وجود، امام زمان مهدی موعودعلیه افضل صلوات الملک المعبود، یکی از سربازان و چاکران آستان ملائک پاسبان حضرتش دار فانی را وداع گفته بر سرخوان پر رحمت و برکتش ماوی نمود.

این پیام می افزاید: از دودمان اصیل و رفیع سادات جلیل القدر موسوی منطقه ی شخصیت پرور سوادکوه، و سلسله جلیله ی روحانیت معظم خطیه پر خاطره طبرستان، و از زمره علمای دین و مروجین شریعت سیدالمرسلین صلی الله وعلیه وآله و سلم چهره ای گرانقدر وعنصری خدوم به دیار باقی شتافت.

در ادامه پیام آیت الله نظری آمده است: نورچشم عزیز و سفرکرده ام، سلالة السادات العظام و نجل الطیاب الکرام عماد العلماء حجت السلام آیت الله حاج سید موسی صالحی مازندرانی رضوان الله تعالی علیه پس ازعمری تعلیم و تعلم و خدمات و با پرونده ای از حسنات دراین ماه عظیم به ساحت ربّ کریم وفود یافت. الهم انک قبضت روحه الیک وهو محتاج الی رحمتک وغفرانک وارحمه فائک ارحم الراحمین.

شخصیتی که با زمینه ذاتی و با تأثیر پذیری از محیط مذهبی خانوادگی از ابتدای نشوونمای عمر خود با ورود به حوزه علمیه وسلک خادمین به اساس دین، پس از بهره وری از اساتید و اعلام منطقه، به خصوص گذرداندن دوره ی چند ساله دروس حوزوی و سطح عالی در محضرپر فیض و برکت صدیق شفیقمان مرحوم علامه ایازی اعلی الله مقامه و سپس عزیمت به حوزه ی علمیه ی مقدسه ی قم و استفاده از جلسات درس و حلقات بحث اساطین و زبدگان و فحول و بزرگان آن عصر و نیزاستضائه و استناره از جوار نورانی حرم قدسی و معنوی کریمه اهل بیت فاطمه معصومه سلام الله علیها، به عنوان وجودی پرتوان وارزشمند در خدمت به اسلام ومسلمین مد نظرقرار گرفت وبا استقرار در شهر با سابقه ومذهبی ساری به انجام وظائف معموله پرداخت وتا آخرین ایام عمر شریف خود در این راه همت زیادی از خود نشان داد. جزاه الله عن الاسلام واله خیراً

این پیام می افزاید: در سالیان متمادی به خصوص در طول دوران پر صعوبت حکومت ظلمه ودر زمان نهضت پر فراز و فرود روحانیت و مبارزه با دستگاه جوز، مرحوم آقای صالحی عزیزما، از مواضع شجاعانه و دلیرانه ای برخوردار و در تنظیم بیانیه و اعلامیه های تند وداغ و جمع آوری امضاء علماء و بزرگان منطقه بر علیه دستگاه طاقوت و دیگرامور مربوطه و انجام مأموریت های محله که شرح ان بسیار و دامنه است، در ناملایمات و مشکلات حقیر را یاور و مددکار بود.

سرپرستی و تربیت طلاب و تدریس، بیان احکام و ترویج دین و خطابه و منبر، اقامه جماعت و اداره جلسات و شئون مذهبی شهر و منطقه، ازجمله خدمات خالده این سید بزرگوار و روحانی نامدار محسوب می شود. اللهم تقبل خدماته وضاعف حسناته واجعله عندک فی اعلی علیین ارحمه وایانا برحمتک یا ارحم الراحمین.

اینجانت با رضا به قضای الهی جلت عظمته و با حالی افسرده پس از عرض تسلیت به ساحت اقدس مولایم صاحب العصر والدهروالزمان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء، این مصیبت و ضایعه تأسف بار را به حوزه های مقدسه علمیه، حضرات آقایان علماء اعلام و روحانیت و فضلاء و طلاب مکرم اعلی الله کلمتهم تعزیت عرض نموده برای عموم اهل ایمان خاصه دوستان و بستگان و فامیل درساری، قائمشهر و سوادکوه و دیگر نقاط و به ویژه شرکاء سببی ونسبی در این ماتم و غم علی الخصوص عزیزان و نور چشمانم فضلاء محترم جنابان آقایان سیدعلی، سید جلال، سید احمد و سید قاسم ایدهماالله تعالی که افتخارنوکری امام زمان علیه السلام را دارند صبر جمیل و اجر جزیل و حسن عاقبت و مزیداجر و مثوبت از ساحت قدس ربوبی جل و علا مسئلت دارم./950/د102/س
ارسال نظرات