۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۸۱۷۸۷
استاد حوزه و دانشگاه:

انتظار دارای حزن عرفانی و سازنده برای شیعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمنان می‌خواهند مفاهیم ارزشمند عاشورا، انتظار و مرجعیت را در جامعه مخدوش کنند.
حجت الاسلام يثربي
حجت الاسلام سید علی محمد یثربی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک ایام نیمه شعبان‌ گفت: هر مکتبی برای آینده بشریت، جامعه ای را تصویر می کند و مردم را به آرمان های خود دعوت می کند.

وی ادامه داد: از منظر مکتب ما آینده بشریت روشن و پر از امیدواری است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که وظیفه ما در دوران غیبت، انتظار فرج است، گفت: اگر به انتظار نور نشسته ایم باید در جهت نورانی شدن جامعه خود نیز حرکت کنیم.

محقق علوم اسلامی با اشاره به این‌که انتظار به معنای آمادگی است و نه وادادگی، ییان داشت: انتظار به این معنا است که در روایات به افضل اعمال تعبیر شده است.

وی گفت: از روایات این گونه برمی آید که شیعیان تا زمان ظهور در حزن هستند که می توان گفت شیعه در یک حزن عرفانی و سازنده قرار گرفته است.

استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: در عصر ظهور عقول برانگیخته می شود که می بینیم امیر ‌مؤمنان(ع) همین تعبیر را در مورد بعثت نبوی به کار گرفته اند.

وی اذعان کرد: در دوران ظهور بشر به آزوهای خود می رسد و هدف از خلقت به صورت فراگیر محقق می‌شود.

استاد دانشگاه حقوق، ادامه داد: دشمنان سعی می کنند تا با امور اساسی یک مکتب به مقابله بپردازند که نقشه‌های استعمار نشان می‌دهد در طول این سالیان بر سه مقوله عاشورا، انتظار و مرجعیت ستم‌ها روا داشته شده است.

وی مهدویت را از پایه‌های تشیع برشمرد و ادامه داد: علمای روشنگر همیشه بوده اند و مانع بدعت‌گذاری‌ها شده‌اند، البته در این میان توده مردم نیز باید با هوشیاری با جریان‌های دروغین مقابله کرده و آموزه‌های خود را از دانشمندان عالم و عامل بگیرند.‌/909/پ202/س
ارسال نظرات