۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۸۱۸۰۳
امام جمعه خوی‌:

ورود حوزه‌های علمیه در عرصه تبیین مسائل اجتماعی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری در نشست عفاف و حجاب این شهرستان گفت: معضلات اجتماعی با ورود بیش از پیش حوزه‌های علمیه و مبلغان دینی در کنار متولیان فرهنگی جامعه قابل حل است.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري
امام جمعه شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی، روز گذشته در جلسه عفاف و حجاب این شهرستان در جمع بانوان شاغل در ادارات اظهار کرد: با تبیین کارکردهای اجتماعی حجاب در عرصه خانواده برای بانوان جامعه، علاوه بر آشنایی با فلسفه حجاب، بسیاری از معضلات اجتماعی جامعه به راحتی قابل حل است.

اجرای موفق طرح عفاف و حجاب نیازمند مشارکت مردمی

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوی با بیان این‌که اجرای موفق طرح عفاف و حجاب نیاز به مشارکت همه جانبه مردم دارد، تصریح کرد: تا خانواده ها در اجرایی شدن این طرح مشارکت نکنند‌،‌ دولت نمی‌تواند با قدرت و موفقیت کاری از پیش ببرد.

وی وظیفه رسانه ملی را در افزایش مشارکت مردمی مهم تلقی و بیان کرد: رسانه ملی با ارائه برنامه‌های کارشناسی شده و آگاهی دادن به عموم مردم می‌تواند گام های موثری در هرچه بهتر عملیاتی شدن طرح عفاف و حجاب بردارد.

در همه ادیان الهی پوشش و حجاب زن، واجب دینی بوده است

حجت الاسلام شکوری با بیان این‌که در همه ادیان الهی، حجاب و پوشش زنان واجب و لازم شمرده شده است، بیان داشت: ضرورت پوشش و حجاب به طور طبیعی در فطرت زنان به ودیعه نهاده شده و احکام و دستورهای ادیان الهی هماهنگ و همسو با فطرت انسانی تشریع شده است.

وی با اشاره به سخت‌گیری های کشورهایی چون فرانسه، بلژیک، اسپانیا، دانمارک و آلمان در خصوص حجاب بانوان مسلمان خاطرنشان کرد: این گونه اقدامات ضد انسانی و دینی هیچ تأثیری در کم رنگ کردن حجاب در میان بانوان محجبه نخواهد داشت بلکه با این کار اسلام هراسی و ماهیت ضد دینی آنها برای جهانیان بیش از گذشته آشکار می شود.

ممنوعیت حجاب در غرب تداعی کننده عملکرد مستبدان شرق

رییس حوزه های علمیه خوی ادامه داد: دولت های غربی با وجود شعار مردم سالاری و به اصطلاح «حمایت از حقوق بشر» در عمل رفتارهای متعارضی نشان می دهند که اهانت به مقدسات یک و نیم میلیارد مسلمان و همچنین ایجاد محدودیت برای بانوان محجبه در دانشگاه‌ها و مراکز دولتی را می‌توان نمونه هایی از تضاد رفتاری نظام های سیاسی غرب عنوان کرد.

وی با بیان این‌که ممنوعیت حجاب در کشورهای غربی تداعی کننده عملکرد مستبدان تاریخ شرق است، اظهار کرد: رضاشاه، آتاتورک و برخی دیگر از مزدوران استکبار کشف حجاب را در کشورهای اسلامی انجام می دادند که امروز پیکار با حجاب به کشورهای غربی هم کشیده شده است.

مقوله عفاف و حجاب نیازمند چشم انداز و مهندسی فرهنگی

امام جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید به ورود بیش از پیش حوزه های علمیه در حل معضلات اجتماعی تصریح کرد: استفاده بهینه از منویات راهگشای رهبر معظم انقلاب‌، علما، دلسوزان نظام و بیش از همه همکاری تنگاتنگ حوزه های علمیه و مبلغان دینی با متولیان فرهنگی جامعه می تواند در بهبود عملکرد فرهنگی دستگاه های دولتی تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: برای فعالیت فرهنگی به ویژه مقوله عفاف و حجاب نیازمند چشم‌انداز و مهندسی فرهنگی هستیم تا در عملیاتی شدن این امر مهم، سهم هر یک از متولیان فرهنگی جامعه مشخص‌تر شده و از موازی‌کاری و یا بعضا تضاد در فعالیت ها پرهیز شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوی در پایان هماهنگی هرچه بیشتر رسانه های دیداری و شنیداری و حتی مطبوعات را ضروری دانست و تأکید کرد: در موضوعات فرهنگی بویژه عفاف و حجاب ضروری است از روش ها و برنامه های ترغیب کننده استفاده شود چراکه نتایج تحقیقات نشان می دهد فعالیت های فرهنگی ترغیب کننده تأثیر و ماندگاری بیشتری نسبت به روش های آگاه کننده و یا تنبیه کننده دارد.

گفتنی است، امور بانوان فرمانداری خوی با همکاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، جلسه عفاف و حجاب را هرماه برای بانوان شاغل در ادارات و ارگان های دولتی با سخنرانی حجت الاسلام موسوی شکوری در حسینیه دفتر امام جمعه خوی برگزار می کند./938/پ202/س
ارسال نظرات