۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۸۱۸۰۸

شرکت شش میلیون دانش آموز در مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل دفتر گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: شش میلیون نفر در مراحل مختلف بیست و هشتمین مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان کشور شرکت کردند.
مسابقات قرآني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی، مدیر کل دفتر گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش کشور امروز در جمع دانش‌آموزان شرکت کننده در بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و نهج البلاغه کشور در تبریز اظهار داشت‌: این دروه از مسابقات با حضور ششصد دانش‌آموز منتخب از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که شش میلیون نفر در مراحل مختلف بیست و هشتمین مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان کشور شرکت کردند، خاطر نشان کرد: این مسابقات با هدف کشف استعدادهای نهفته دانش آموزان در علوم و معارف قرآنی و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام بهشتی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی مبانی ارزشمند قرآنی را از مهجوریت خارج کرد، گفت: برگزاری چنین مسابقات باشکوه قرآنی حاصل خون شهدا و مجاهدت علمای بزرگ جهان تشیع بوده است.

وی با بیان این‌که فرهنگ قرآن و مهدویت با هم گره خورده است، تصریح کرد: تبیین جایگاه و اهمیت فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه اسلامی یکی دیگر از اهداف این مسابقات سراسری محسوب می شود.

مدیر کل دفتر گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش کشور افزود: بر اساس آیات قرآنی، قرآن آینده بشریت مبتنی بر حاکمیت مستضعفان و صالحان است و در این زمینه آیات متعدد قرآنی وجود دارد.

وی یکی از معجزات قرآن کریم را خبر از آینده از سوی این کتاب الهی دانست و اظهار داشت‌: در قرآن کریم خبر از آینده بشریت و اخبار مهمی در مورد انسان آمده است، قرآن کریم براساس فرمایشات معصوم، گذشته و آینده را به انسان نشان می‌دهد و افزون بر آن حاوی انسان‌شناسی و هستی‌شناسی است که بر اساس احدایث وارده قرآن کریم به چهار بخش از نظر مفاهیم تقسیم می‌شود.

حجت الاسلام بهشتی با تأکید بر بهره‌مندی از عبرت‌های قرآنی خاطر‌نشان کرد:‌ باید ‌گذشته را شناخت و از آن درس گرفت و آینده را نیز باید شناخت، قرآن کریم بر خلاف پیشگویان اشتباه نمی‌کند و تصویر مبهمی نیز از آینده نمی‌دهد./935/پ202/س

ارسال نظرات