۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۸۱۸۲۸
آیت الله جوادی آملی در پیامی به همایش ظهور آفتاب:

جریان مهدویت، برنامه دینی و همتای قرآن کریم است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی ‌گفت: ‌جریان مهدویت و ائمه(ع) از این نظر مهم است که در مهم‌ترین برنامه دینی، عترت، همتای قرآن کریم و در وصیت پیامبر(ص) به عنوان ثقلین آمده است.
آيت الله جوادي آملي 1/ آيت الله جوادي آملي


به گزارش خبرگزاری رسا در چالوس، حضرت آیت الله جوادی آملی، امروز در پیامی تصویری به همایش بزرگ«ظهور آفتاب» در چالوس گفت: خداوند برای انسان مقام والایی قائل شد که این مقام بدون رهبری انسانی معصوم که خلیفة‌الله است مقدور نیست.

وی در ادامه این پیام خود آورده است: نکته اول این است که ذات‌اقدس الهی انسان را مهمان خود می‌داند نه تنها در سرزمین وحی و نه تنها ماه مبارک رمضان بلکه در صحنه جهان انسان مهمان خداست و خدای مهربان این ودیعه را پهن کرد، آسمان را با تمام زیبایی در زمین با تمامی منابع آفرید، آنگاه انسان را داخل کرد که از این سفره بهره مادی ببرد.

این پیام می‌افزاید: فرشتگان را آفرید و معارف را به وسیله فرشتگان به خلفای خود تعلیم داد تا جامعه بشری در کنار این سفره تعلیم حمکت ببیند و انسان را با این جلال و شکوه آفرید برای اینکه خلیفه شود. از انسان به عنوان موجود با کرامت یاد کرد و در آفرینش انسان نیز جلال و جمال الهی را اعمال کرد و فرمود انسان را دو دستم خلق کردم و با این که منزه از دست است. 

همیچنین این پیام آورده است: انسان‌های منحصر به فرد در هر عصری آفرید و اسماء الهی را به آنان تعلیم کرد که این اسماء کلید خلقتند و در دعای کمیل عرض می‌کنیم، حقایق آسمان‌ها و زمین خلق شده، گنجینه‌اند و هر گنجینه کلیدی دارد و کلید گنجینه جهان اسما‌ء الهی که در اختیار خلیفه خود قرار دارد.

در این پیام آمده است: انسان کامل معصوم خزینه‌دار جهان غیب و شهود و کلید در آسمان و زمین است و این انسان معلم فرشتگان است و فرشتگان این کلید را به کیفیت گشودن آسمان و زمین از انسان کامل فرا گرفته‌اند پس آسمان و زمین لبریز از گنجینه‌های الهی است و این مجموعه برای آن است که انسان مهمان خدا و این مهمانی عمومی است.

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه پیام خود آورده است: در کنار ماه رمضان از نظر زمان مکه و مدینه از نظر مکان محل مهمانی ویژه خداست و اما بشر در همه حال در کنار سفره الهی مهمان خداست و این عصاره عصر حضرت است. اگر انسان موقعیت خود و جهان پیوند این دو را بداند نه به خود و نه به غیر خدا وابسته می‌شود و تنها به یاد پرودگار در سایه تعالیم و حکمت ابدیت خود را می‌شناسد و در فرهنگ قرآن چنین آمده است که انسان مرگ را می‌میراند.

در ادامه این پیام آمده است: انسان با مردن از پوست درمی‌آید و خدا بدن و روح مناسب آن عوالم را زنده می‌کند و انسان ابدی می‌شود و برای این انسان ره توشه لازم است و انسان‌های کامل یعنی ائمه و انبیاء این کالا را به جوامع بشری اهدا می‌کنند.جریان مهدویت و ائمه از این نظر مهم است که در مهم‌ترین برنامه دینی، عترت، همتای قرآن کریم و در وصیت پیامبر(ص) به عنوان ثقلین آمده است و تأکید شده بعد از هر نمازی یاد و نام دوازده امام در کنار نماز که ستون دین است، مطرح شود. 

این پیام می افزاید: در ماه رمضان که مهم‌ترین ماه است در برجسته‌ترین شب که شب‌های قدر است احیا کنید و قرآن را به‌سر بگذارید و خدا را به قرآن و چهارده معصوم قسم دهید. جریان دوازه امام به قدری حساس و مهم بود که همانند قرآن از زبان این چهارده معصوم مطرح شد و دستورات فراوانی از خود پیامبر‌(ص) مطرح است که اسامی دوازده امام از اول تا آخر را با نام مطرح کردند و همه این اسامی از زبان همه این ائمه از اول امامت تا حضرت امام عصر(عج) بیان شد که مبادا نسبت به امامان کمترین غفلت انجام شود.

در پیام آیت‌الله جوادی آملی تاکید شده است: این‌ها قرآن ناطقند، حقیقت قرآن و این‌ها یکی است و اگر قرآن به صورت انسان نمود کند می‌شود ائمه و اگر قرار باشد ائمه به صورت کتابی در آیند قرآن خواهند شد و این‌ها مکرراً عنوان شد تا مبادا غفلت و جهالتی از صراط مستقیم صورت گیرد. کسانی منتظران ظهورند که نه بیراهه می‌روند و نه گناه کنند که اگر ظهور انجام شد یاران راستین حضرت شوند.

در این پیام با اشاره به ادعیه دینی اضافه کرد: خدایا توفیق شناخت او را به ما معرفت کن و به ما عطا کن که رسالت شناس باشیم که اگر رسول شناس نبودیم امام شناس نخواهیم بود و رعایت دستورات و انجام واجبات، ترک معاصی و مواظب بودن چشم و گوش را ره توشه ما قرار بده.

این پیام می افزاید: سرگرم نشدن در مسافرخانه‌های بین راهی از ویژه‌گی‌های انسان منتظر است. به صرف آرزوی ظهور کسی منتظر ظهور حضرت نخواهد بود.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در پایان پیام خود خطاب به مردم مازندران یادآور شده‌اند: مردم ولایتمدار این استان که سبقه ولایت‌مداری بسیار دارند این سبقه را حفظ کرده و در راه قرار گرفتن در ظهور آن حضرت باشند./950/د102/س

ارسال نظرات