۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۸۱۸۴۷

ویژه‌نامه میلاد موعود منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ابعاد گوناگون مهدویت در ویژه‌نامه‌ای در پایگاه اطلاع‌رسانی صبح بررسی می‌شود.
امام مهدي عج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت میلاد دوازدهمین امام شیعیان امام مهدی‌(عج) پایگاه اطلاع رسانی صبح، ویژه‌نامه‌ای را به همین منظور منتشر کرد.

از بخش های این ویژه نامه، مهدی(عج) در نهج البلاغه، غیبت امام زمان(عج)، وظایف منظران، علائم ظهور، آخرین دولت است که در پاره‌ای از بخش اخیر می‌خوانیم: در برخی از روایاتی که در آن‌ها مسئله‌ی آخرین دولت بودن حکومت مهدی (عج) مطرح شده، علت آن نیز تبیین شده است.

مثلاً امام باقر‌(ع) پس از آن که می‌فرمایند دولت ما آخرین دولت است و پیش از آن، همه‌ی صاحبان قدرت و اندیشه به حکومت می‌رسند، در بیان علت آن می‌فرمایند: ... لثلا یقولوا اذا راوا سیرتنا اذا ملکنا سرنا مثل سیره هولاء ! ... تا وقتی شیوه‌ی حکومت ما را دیدند، نگویند: اگر ما هم به حکومت می‌رسیدیم، به شیوه‌ی اینان رفتار می‌کردیم.

از دیگر بخش های این ویژه نامه، امام و تمدن جدید است که می خوانیم: امام معصوم(ع) می فرمایند فرج ما هنگامی است که صاحب این امر‌(‌قائم‌) با میراث پیامبر اکرم (ص) از مدینه خارج شده، رهسپار مکه معظمه گردد. راوی پرسید: میراث پیامبراکرم (ص) چیست؟ فرمود: شمشیر، زره، عمامه، برد، تازیانه، پرچم، کمان و زین اسب. آن حضرت چون وارد مکه شد، شمشیر را از غلافش در می‌آورد، زره، برد و عمامه را می‌پوشد، پرچم را برافراشته؛ تازیانه را به دست می‌گیرد و از خدای تبارک و تعالی اذن ظهور می‌طلبد.

شعر انتظار، توقیعات، داستان، زیارت ناحیه مقدسه از دیگر بخش های این ویژه نامه است که در کنار کلیپ های تصویری، مجموعه کاملی برای مهدی شناسی فراهم آورده است.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای مشاهده این ویژه‌نامه می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی صبح به نشانی 
www.sobh.org مراجعه کنند.‌/909/پ202/س
ارسال نظرات