۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۸۱۸۵۴

فرهنگ انتظار با سکون و انفعال منافات دارد

خبرگزاری رسا ـ نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: فرهنگ انتظار در مکتب تشیع با ایستایی و سکون منافات دارد.
امام مهدي عج


به گزراش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، افتتاحیه بیست و دومین دوره مسابقات قرآنی سازمان جهادکشاورزی استان امروز در تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام محمد ابراهیم نژاد، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به نقش فرهنگ انتظار در اصلاح جامعه گفت: با وجود فرهنگ انتظار، انسان ها ضمن آلایش وجود خود از بدی ها و آراستن به خوبی ها در ارتباط مستمر با حجت و امام زمان خویش، همه همت خود را صرف زمینه های ظهور برای مصلح آخرالزمان می سازند.

وی با اشاره به اینکه انتظار فرج عامل مهمی در خود سازی، اصلاح جامعه و کاهش جرائم و مفاسد اجتماعی می باشد، افزود: بی تردید انتظار فرج درتمام ابعاد فردی و اجتماعی شخصیت انسان مؤثر بوده و همه مناسبات وی را فرا خواهد گرفت.

حجت الاسلام ابراهیم نژاد با اشاره به روایتی از حضرت رسول اکرم(ص)، انتظار فرج را با فضیلت ترین جهاد امت نبوی دانست و افزود: انتظار فرج روزنه امیدی است که در حساس ترین و بحرانی ترین لحظات انسان که از همه جا بریده و مأیوس می شود، می تواند تنها عامل نجات و امید بخش جهت تداوم زندگی افراد باشد.

وی در ادامه ولایت فقیه را تداوم بخش خط امامت و نبوت و پیروی از آن را شاخصه شناسایی مؤمنین و منتظران دوران غیبت دانست و افزود: فرهنگ تشیع به عنوان فرهنگ مرجع و در برگیرنده مهدویت و مسأله انتظار، وظایف و تکالیف انسان را در تمام ادوار تاریخ زندگی مشخص کرده و با توجه به همین امر همه مکلف به اصلاح خود و جامعه بوده و بدانیم که فرهنگ انتظار در مکتب تشیع با ایستایی و سکون منافات دارد.

حجت الاسلام ابراهیم نژاد برگزاری مسابقات قرآنی را برای ایجاد آرامش درجامعه اثرگذار دانست و افزود : آرامش و امنیت در جامعه اسلامی زمانی حاکم می شود که بتوانیم با گسترش فعالیت های قرآنی و تقویت فضای قرآنی فرهنگ انتظار را تبیین نماییم.

گفتنی است، در بیست و دومین دوره مسابقات قرآنی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ، 203 نفر از پرسنل سازمان جهادکشاورزی استان و ادارات تابعه به همراه خانواده هایشان در بخش های قرائت، ترتیل، اذان، مفاهیم، تفسیر و حفظ قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران به رقابت پرداختند./935/د102/س

ارسال نظرات