۰۳ تير ۱۴۰۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۸۱۸۵۴۱
آستان قدس حسینی در بیانیه‌ای:

تحت هیچ شرایطی اجازه اهانت به کرامت زائران را نخواهیم داد

تحت هیچ شرایطی اجازه اهانت به کرامت زائران را نخواهیم داد
تولیت عتبه حسینی در کربلا در واکنش به اهانت برخی از افراد به گروهی از زائران امام حسین(ع) در نزدیکی حرم مطهر حسینی در کربلا، اعلام کرد که هر گونه تعرض به زائران را، تحت هر عنوان و به هر دلیلی، مردود می‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف اشرف، عتبه حسینی در بیانیه‌ای تأکید کرد: ما اهتمام و توجه ویژه‌ای به فراهم کردن فضایی امن و باثبات برای تمامی زائرانی داریم که از ملیت‌ها، گرایش‌ها و مذاهب مختلف برای زیارت بارگاه امام حسین (علیه‌السلام) به این مکان مقدس مشرف می‌شوند؛ امری که با پیام انسانی امام حسین (علیه‌السلام)، مبتنی بر همزیستی، احترام متقابل و حفظ کرامت انسان، همخوانی دارد.

این بیانیه افزود: در خصوص حادثه‌ای که اخیراً در شهر مقدس کربلا رخ داد و در آن تعدادی از افراد به گروهی از زائران تعرض کردند، نهادهای ذی‌ربط بلافاصله برای مهار وضعیت وارد عمل شدند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از گسترش و تشدید آن اتخاذ کردند.

عتبه حسینی تأکید کرد: این نهاد به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی هیچ‌گونه تعرض، توهین یا نقض کرامت زائران را نمی‌پذیرد.

در ادامه آمده است: آنچه رخ داده، اقدامی فردی و شخصی از سوی افراد متجاوز بوده و به هیچ عنوان بیانگر اخلاق، رفتار و منش عموم زائران نیست؛ زائرانی که همواره به پایبندی، احترام به دیگران و همکاری در برگزاری شعائر دینی و خدمت‌رسانی به زائران شناخته شده‌اند.

عتبه حسینی همچنین از تمام رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی» خواست تا در انتشار اخبار دقت لازم را به خرج دهند و از بازنشر شایعات یا اطلاعات تأییدنشده‌ای که می‌تواند موجب ایجاد فتنه، تنش یا خدشه‌دار شدن فضای معنوی، انتظامی و خدماتی حاکم بر شهر مقدس در این ماه حرام شود، خودداری کنند.

ارسال نظرات