۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۸۱۸۶۰
ظهور آغازی دوباره(35)؛

آیت الله فاضل لنکرانی: ولایت فقیه از آثار اعتقاد به مهدویت است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: کسانی که ولایت فقیه را قبول ندارند، مقوله امامت در اسلام را به درستی نشناخته‌اند.
آيت الله جواد فاضل لنکراني


آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک میلاد امام زمان(عج)‌ گفت: امام شناسی دارای ابعاد و آثار گوناگونی است که لازم است در این جهت بیشتر آگاهی کسب کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم‌ گفت: بحث امامت یک بحث قدسی صرف نیست، بلکه آثار فراوانی در حوزه‌های عبادی، سیاسی، زندگی شخصی و غیره دارد.

وی با بیان این‌که ولایت فقیه از آثار اعتقاد به مهدویت است، گفت: کسانی که ولایت فقیه را پذیرفته اند، از درجات بالایی در بحث امام شناسی برخوردار هستند و در مقابل کسانی که به این نظریه خدشه وارد می کنند، امامت را به درستی نشناخته‌اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز ولایت فقیه معیاری برای شناخت تدین افراد و میزان شناخت معرفت به بحث امامت است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران به برکت امام زمان‌(عج) محقق شده است؛ زیرا مردم‌، در زمان غیبت مراجعه به فقها را بر اساس روایات، وظیفه خود می‌دانند.

استاد فقه و اصول حوزه بیان داشت: باید توجه داشته باشیم که حذف فقها هیچ‌گاه با انتظار سازگاری ندارد و این که امروز عده‌ای در صدد انتظار منهای فقاهت هستند، در اشتباه به سر می‌برند.

وی ادامه داد: قبل انقلاب هم افرادی بودند که می‌خواستند این گونه تلقین کنند که انتظار واقعی نیازی به روحانیت و فقاهت ندارد و این در حالی است که بر طبق روایات ائمه معصومین(ع) در عصر غیبت مردم باید به فقها مراجعه کنند.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان داشت: برای امام‌شناسی هیچ شخص و گروهی امین‌تر، دقیق‌تر و عمیق‌تر از فقها سراغ نداریم و کسانی که می توانند امام زمان را با تمامی ابعاد آن تبیین کنند، علما هستند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز یکی از راهکارهای دشمنان انقلاب و اسلام جدا کردن دین مردم از روحانیت است که این مسأله آگاهی و بصیرت بیشتر مردم خداجو‌ را می‌طلبد‌.

وی خدا‌شناسی و امام شناسی را از وظایف منتظران در عصر غیبت برشمرد و بیان داشت: افراد جامعه باید در این ایام هر چه بیشتر به دنبال شناخت مقوله مهدویت باشند؛ زیرا ملاک انتظار واقعی شناخت است. /909/ت302/س

ارسال نظرات