۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۸۱۸۹۷
امام جمعه اردبیل:

هویت واقعی شیعه در فرهنگ انتظار است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت:هویت واقعی شیعه در فرهنگ انتظار و اعتقاد به واقعه کربلا و غدیر است.
امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در جمع مردم اردبیل اظهار داشت: هویت واقعی شیعه در سه موضوع غدیر، کربلا و انتظار است.

وی خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین پیام غدیر و فرهنگ انتظار اعتقاد به رهبری صالح و شایسته در جامعه است، به طوری که حضرت علی (ع) تنها در هجده ذی‌ حجه منصوب نشدند، بلکه تکلیف امت در این روز به دست صالح‌ترین رهبر و مدیر جامعه مشخص و معلوم شد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تاکید حکومت اسلامی را در انتخاب افراد صالح و شایسته یادآور شد و تصریح کرد: دین اسلام آن چنان بر رهبری صالح حساسیت دارد که حتی اعتقاد بر این است اگر مدیر چهار نفر می‌خواهی باشی؛ باید عقل چهل را داشته باشی.

وی اساس و اصلی‌ترین پیام کربلا را نیز اعتقاد به رهبری صالح عنوان کرد و ادامه داد: اگر امام حسین (ع) در روز عاشورا به شهادت می‌رسد به خاطر برقراری رهبریت صالح در جامعه است.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اگر امروز خون شیعیان بعد از 1400 سال ریخته می‌شود و نسبت به شیعه ظلم روا داشته می‌شود به خاطر رهبری صالح و شعار عدالت مذهب تشیع است.

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به آغاز به کار استاندار جدید اردبیل اظهار داشت: مدیری شایسته است که بتواند تمام بت‌ها را بشکند و با عقل و درایت خود تصمیم‌گیری کند.

عضو خبرگان رهبری خطاب به مدیران و مسؤولان افزود: با فامیل‌ بازی نمی شود مردم را نسبت به برخی حقایق که اتفاق افتاده قانع کرد، چرا که امروز اگر جوانی ببیند مدیری و کارگزاری اطرافیان خود را استخدام کرده و یا به آنها پست داده است این مطالبه را مطرح می‌کند که عدالتی که از آن سخن می‌گویید، کجاست.

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که بنده به هیچ وجه با هیچ کس و هیچ مدیری در ذهن خود و قلبم نارضایتی ندارم، گفت: مدیران نیز با باید سعه ‌صدر در یک فضای وفاق و همدلی کارها را به پیش ببرند./۹۳۵/پ203/ص
ارسال نظرات