۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۸۱۸۹۸

دانشکده علوم قرآنی تبریز تاسیس می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان، عملیات احداث دانشکده علوم قرآنی تبریز با حضور آیت الله شبستری آغاز شد.
دانشکده علوم قرآنی تبریز تاسیس می شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عملیات اجرایی دانشکده علوم قرآنی تبریز عصر روز گذشته با حضور سرپرست اوقاف و امور خیریه کشور و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی آغاز شد.

این مرکز آموزش قرآنی در زمینی به مساحت بالغ بر شصت و یک هزار متر مربع در ضلع غربی نمایشگاه بین‌المللی تبریز در اراضی شهرک مصلای تبریز احداث خواهد شد.

حجت الاسلام موسی محمدی، دبیر جامعه روحانیت مبارز آذربایجان شرقی هدف از احداث این دانشکده قرآنی را نشر و اشاعه فرهنگ قرآنی در استان اعلام کرد.

مدیر عامل بنیاد خیریه مصلای حضرت امام خمینی (ره) تبریز با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی ضامن بقای ارزش های دینی در جامعه است، خاطر نشان کرد: این مرکز به دستور مستقیم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی احداث می شود.

حجت الاسلام محمدی با تاکید برآشنایی با مفاهیم ارزشمند قرآنی ادامه داد: قرآن تنها کتاب جامع الهی است که بهترین قوانین اخلاقی، حقوقی، اجتماعی و فرهنگی را در راستای بهتر زیستن و سعادت جاودانه بشریت ترسیم کرده است.

مدیر عامل بنیاد خیریه مصلای حضرت امام خمینی (ره) تبریز با بیان اینکه در جوامع بشری همواره مصادیق بارز تحول انسانی با الگوگیری از شاخصه‌های قرآنی بوده است، اظهار داشت: قرآن فقط کتابی نیست که آن را با صورت زیبا بخوانیم و یا از آن برای تبرک در مراسم مختلف بهره ببریم بلکه باید بر پایه موضوعات و اندیشه‌های قرآنی جامعه‌ای دینی بسازیم.

وی شهدا را مصادیق بارز تربیت‌ریافتگان مکتب اسلام و فرهنگ قرآن دانست و تصریح کرد: بهترین راهکار برای مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان، ترویج معارف و فرهنگ قرآن کریم است./۹۳۵/د102/ص
ارسال نظرات