۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۸۱۹۰۶
ظهور آغازی دوباره(36)؛

استاد حوزه علمیه قم: مبلغان، شبهه افکنان عرصه مهدوی را به چالش بکشانند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: وظیفه اصلی مبلغان دینی افزون بر پاسخ‌گویی به شبهات دینی، ایجاد چالش و سؤال در برابر دشمنان اسلام و شبهه افکنان است.
حجت الاسلام طبسي، استاد حوزه علميه قم
حجت الاسلام و المسلمین نجم الدین طبسی، استاد حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نقش فرهنگ مهدویت در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: به سبب این که تشیع اعتقاد به دوازده پیشوا، امام و رهبر دارد و حضرت مهدی(عج) به عنوان آخرین امام معصوم از نظرها غایب است؛ بنابراین امام زمان(عج) دارای نایبانی برای ارتباط با مردم است که این نواب همان علمای دین هستند.

این پژوهشگر عرصه دینی با تأکید بر این که ولایت فقیه پیرو و نیابت عامه حضرت ولی‌عصر(عج) است، تأکید کرد: به سبب این که مردم به ولایت فقیه اعتقاد دارند، توانستند با تبعیت از او در برابر مستکبران و رژیم پهلوی ایستادگی کرده، انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانند.

وی وظیفه روحانیت در گسترش فرهنگ مهدویت را ترویج اعتقاد به اهل بیت(ع) و تفکر اسلامی دانست و بیان داشت: خوشبختانه حوزه‌های علمیه با وجود امکانات محدود، فعالیت‌های بسیاری در این زمینه انجام داده‌اند.

این نویسنده عرصه مهدوی ادامه داد: البته روحانیان نباید به این مقدار فعالیت بسنده کنند؛ چرا که دشمنان به بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا بسیاری از هجمه‌های تبلیغاتی خود را به این مسأله اختصاص داده است.

حجت الاسلام و المسلمین طبسی با بیان این که باید برای روحانیان دوره‌های تخصصی در بحث مهدویت راه‌اندازی شود، به نقش مبلغان دینی در پاسخ‌گویی به شبهات مهدویت اشاره و خاطر‌نشان کرد: وظیفه اصلی مبلغان دینی افزون بر پاسخ‌گویی به شبهات دینی، ایجاد چالش و سؤال به دشمنان اسلام و شبهه افکنان است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان به وظیفه شیعیان در دوران غیبت و انتظار اشاره کرد و اظهار داشت: شیعیان باید ابتدا با فراگیری تعالیم اسلامی، مجری منویات اهل بیت(ع)‌باشند و سپس دیگران را به‌ سوی مهدویت گرایش دهند./945/ت302/س

ارسال نظرات