۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۸۱۹۷۵
معاون آموزشی بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری:

تامل در آثار و اندیشه های شهید مطهری موجب ارتقا بصیرت جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری با تاکید بر ضرورت توجه و تامل ویژه نسل جوان و حوزویان به اندیشه های شهید مطهری گفت: تدبر و تامل در اندیشه های این استاد فرزانه به ارتقا بصیرت و آگاهی های جامعه کمک می کند.
حجت الاسلام عباس رضواني نسب مسئول آموزش بنياد علمي فرهنگي شهيد مطهري در همايش سراسري راهيان مطهر - قم همايش سراسري راهيان مطهر در قم حجت الاسلام عباس رضواني نسب مسئول آموزش بنياد علمي فرهنگي شهيد مطهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس رضوانی نسب، معاون آموزشی بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری، پیش از ظهر امروز در دومین همایش راهیان مطهر که با حضور نمایندگان مراکز مجری کانون های علمی و فرهنگی شهید مطهری در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، گزارشی از برنامه ها و اقدامات این معاونت ارائه کرد.

وی با اشاره به برنامه های سال جاری معاونت آموزشی بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری بیان داشت: گسترش و توسعه فعالیت‌ها بنیاد در بخش آموزشی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این مرکز دنبال خواهیم کرد و امیدواریم نخبگان علمی حوزوی و دانشگاهی در این راستا ما را یاری دهند.

حجت الاسلام رضوانی نسب،‌ در ادامه این همایش به تبیین کارکردهای دین از منظر و دیدگاه استاد شهید مرتضی مطهری پرداخت و ابراز داشت:‌ انبساط بخشی و روشندلی از جمله کارکردهای دین است که شهید مطهری به آن رسیده بود و به این مهم اعتقادی ویژه داشت.

وی امیدواری به نتیجه تلاش،‌ حرکت در راه حق،‌ آرامش خاطر و رفع دلهره و اضطراب را از دیگر نتایج و کارکردهای دین از دیدگاه شهید مطهری دانست و تاکید کرد: خوش بینی به جهان خلقت و هستی از دیگر کارکردهای دین است که ایمان مذهبی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام رضوانی نسب،‌ بهبود روابط اجتماعی،‌ کنترل قوای انسانی،‌ ایجاد تعادل میان جنبه های وجودی انسان و بصیرت افزایی را از دیگر نتایج و کارکردهای دین از منظر و دیدگاه استاد شهید مرتضی مطهری عنوان کرد.

معاون آموزشی بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری در ادامه مباحث خود، با تبریک میلاد امام عصر(عج)، به تبیین برون داد و آثار باور به مصلح جهانی از دیدگاه استاد شهید مرتضی مطهری پرداخت و بیان داشت: امید به آینده،‌ انتظار واقعی،‌ خوش بینی و نقش آفرینی در عرصه های اجتماعی و ارتقا بصیرت همه جانبه از جمله آثار مثبتی است که شهید مطهری در مسائل مربوط به مصلح جهانی به آن رسیده است و برای اثبات آن دلایل و مدارک بسیاری از آموزه های دینی و اسلامی نیز ارائه کرده است.

حجت الاسلام رضوانی نسب بر ضرورت توجه ویژه جامعه به ویژه حوزویان و دانشجویان به اندیشه های استاد مطهری تاکید کرد و با بیان اینکه آثار و اندیشه های این اندیشمند برجسته جهان اسلام پاسخگوی همه سؤالات و شبهات نسل جوان است گفت: تامل و تدبر در اندیشه ها و مطالعه آثار و کتب ارزشمند شهید آیت الله مطهری موجب ارتقا بصیرت و آگاهی های همه جانبه انسان می شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات