۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۸۱۹۸۰

پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری طلیعه ظهور به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری طلیعه ظهور شب گذشته در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) به کار خود پایان داد.
پنجمين نمايشگاه طليعه ظهور در قم


به گزارش خبرگزاری رسا، سید رسول موسوی نژادیان مسؤول ستاد برگزاری نمایشگاه طلیعه ظهور گفت: پنجمین نمایشگاه ملی فرهنگی هنری از 29 تیر تا پنجم مردادماه همزمان با میلاد باسعادت حضرت صاحب الزمان(عج) در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تفاوت‌هایی که نسبت به سال گذشته داشت، برگزار شد.

وی با اشاره به این که امسال تعداد 11غرفه به غرفه های نمایشگاه افزوده شده است، ابراز داشت: این امر نشان دهنده افزایش کیفیت و کمیت فعالیت های جشنواره بود از جمله برنامه هایی که نسبت به سال گذشته افزایش داشت، مجموعه غرفه های سلسله نور بود که برگرفته از فرازهای دعای ندبه طراحی شده بود.

مسؤول ستاد برگزاری نمایشگاه طلیعه ظهور ادامه داد: امسال تفاوت هایی را در بخش کارگاه های زنده هنری داشتیم و بخش کودک هم از لحاظ طراحی و محتوا تغییر کرد و برنامه های متنوعی را در این بخش پیش بینی کرده بودیم.

موسوی نژادیان گفت: هر روز عصر نشست های تخصصی با موضوع مهدویت برگزار می شد که سوالات و شبهات نیز پاسخ داده می شد که البته بیش از 70 درصد سخنرانان نسبت به سال گذشته تغییر کرده بودند.

وی غرفه‌های سراب و آسیب های مهدویت را از بخش های جدید نمایشگاه امسال دانست و اظهار داشت: غرفه جدیدی نیز با موضوع ولایت فقیه و نظر بزرگان و شخصیت های دینی در رابطه با این موضوع ترتیب داده شد که بحث شبهات مربوط به ولایت فقیه را مطرح کرده بود.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: غرفه زنان منتظر مجموعه نمایشگاهی را با عنوان راه و بیراه عرضه کرده بود که مورد توجه بانوان نیز قرار گرفت.

موسوی نژادیان همچنین ابراز داشت: برنامه های شبکه رادیویی معارف که به طور زنده در نمایشگاه اجرا و پخش می شد با کیفیت بهتری نسبت به سال گذشته عرضه شد.

وی با اشاره به این که آثار به نمایش گذاشته شده در نگارخانه آثار جدیدی بودند، گفت: بخش نگارخانه از لحاظ طراحی و آثار رسیده آثار جدیدی بود که امسال به جشنواره رسیده بود و در نمایشگاه عرضه شد.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بازی سرای کودک و نوجوان را از بخش های جدید نمایشگاه امسال دانست و عنوان کرد: امسال بازی سرای کودک را داشتیم که مجموعه بازی های دینی و هیجانی بود که توسط کارشناسان ایرانی تولید شده بود و از محتوایی خوبی برخوردار بودند.

موسوی نژادیان با مثبت ارزیابی کردن حضور موسسات مهدوی در نمایشگاه امسال خاطرنشان کرد: علاوه بر مرکز تخصصی مهدویت که هر ساله در نمایشگاه حضور داشتند، بنیاد مهدی موعود، موسسه موعود، موسسه آینده روشن،موسسه حضرت ولی عصر، موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان، مسجد مقدس جمکران، مرکز فخرالائمه، خبرگزاری آینده روشن و سایر مراکزی که در حوزه مهدویت فعالیت می کردند، حضور پررنگی داشتند.

وی با تاکید بر این که روی هم رفته با توجه به برآوردی که صورت گرفت استقبال بهتری نسبت به سال گذشته داشتیم، خاطرنشان کرد: امسال چینش غرفه ها را تنوع خوبی دادیم که مورد رضایت قرار گرفت و نقشه نمایشگاه را طراحی کردیم تا بازدیدکنندگان به راحتی غرفه مورد نظر را پیدا کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: امسال بخش عفاف و حجاب را با طراحی جدید انجام دادیم که یک غرفه جدیدی هم به آن اضافه کردیم.
وی از افزوده شدن تعداد غرفه های نرم افزاری در نمایشگاه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته یک غرفه نرم افزار داشتیم اما امسال چهار موسسه نرم افزاری را دعوت کردیم که محصولات شان را ارائه دادند که هم غرفه داران و هم مردم، رضایت داشتند.

موسوی نژادیان با تاکید بر این که اگر نمایشاگه تاثیر نداشته باشد موسسات مجددا در نمایشگاه شرکت نمی کنند، ابراز داشت: اما با چیزی که ما مدنظرمان است هنوز فاصله داریم و نگاه مان به توسعه کمی و کیفی نمایشگاه است که امیدواریم این نمایشگاه را در سایر شهرها و شهرستان ها برگزار کنیم.

وی در ادامه بر توجه به کاهش هزینه های نمایشگاه تاکید کرد و عنوان کرد: از سال گذشته با توجه به دستور مقام معظم رهبری نسبت به اصلاح الگوی مصرف به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و کاهش چشمگیری در هزینه ها داشتیم که در برگزاری مراسم های افتتاحیه و اختتامیه دو جشنواره استانی و شش جشنواره سراسری به صورت مشترک برگزار شد.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به زمان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره های مهدوی گفت: مراسم اختتامیه جشنواره های مهدوی کشور با حضور معاون رییس جمهور حجت الاسلام میر تاج الدینی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفتم مردادماه ساعت 18 در سالن همایش های کتابخانه ملی ایران در تهران برگزار خواهد شد.

موسوی نژادیان در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه به خواسته های بازدیدکنندگان تاکید کرد و ابراز داشت: مردم تذکراتی را می دهند که لازم است به آن ها توجه شود برخی را انجام دادیم اما برخی نیاز به تصمیم کلان تری دارند که در برنامه های آینده در حد توان اصلاحات را مدنظر قرار خواهیم داد.

وی همچنین از اعمال تغییراتی در نمایشگاه سال آینده خبر داد و عنوان کرد: با توجه به ابتکاری که امسال در بخش غرفه سلسله نور داشتیم که با استفاده از فرازهای دعای ندبه طراحی شده بود بسیار مورد استقبال قرار گرفت و بر همین اساس در دستور کار داریم که این بخش را در سال آینده تکمیل کنیم و بخش های دیگر دعای ندبه را انجام دهیم و بر روی دعای فرج و امام زمان نیز کار کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: برای این که دعا را مفهومی تر به مردم عرضه کنیم تا بیشتر به محتوای دعاها پی ببرند، دعاهایی که امکان تبدیل به یک کار بصری را دارند، انجام دهیم و سال آینده فضای نمایشگاه را به سمتی ببریم که متفاوت تر از سال های گذشته باشد. /920/د101/ص

ارسال نظرات