۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۸۲۰۴۴
مدیر کل اوقاف خراسان شمالی:

اماکن دینی نقش مؤثری در تقویت اندیشه های اسلامی دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت جایگاه اماکن دینی در دین اسلام، گفت: از طریق اماکن دینی باورهای مردم هدایت و اندیشه های آنان در جامعه بارور می شود.
اماکن دینی نقش مؤثری در تقویت اندیشه های اسلامی دارند
حجت الاسلام رحیم مهدوی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار داشت: بی تردید اماکن دینی جایگاهی ارزشمند برای رشد و تعمیق باورهای دینی هستند، اماکن دینی از معنویت بالایی برخوردار بوده و تأثیری شگرف بر باورهای حاضران دارند.

وی اماکن دینی و مذهبی را محیط هایی بسیار معنوی معرفی کرد و گفت: به طور طبیعی مکان هایی که در آنها احکام دین و توصیه های اسلام بیان می شود، در ارتقاء باورهای مردم بسیار مؤثر عمل می کنند، در این اماکن بیان احکام تلاوت قرآن، بیان فلسفه ظهور اسلام و در مجموع، مسائل دینی اصلی ترین مضامین هستند.

این مسؤول فرهنگی با اشاره به اینکه مردم به طور فطری خداجو بوده و در پی مسائل معنوی هستند، اظهار داشت: در واقع مردم بر اساس همان فطرت خداجویی که در نهاد آنان وجود دارد به طور طبیعی به دنبال این اماکن مقدس هستند و بحث های موجود در آنها را با جدیت پیگیری می کنند .

وی تعداد اماکن مذهبی استان را 439 باب دانست و افزود: این اماکن متبرکه مذهبی شامل بقاع متبرکه، مساجد، مصلی و حسینیه است.

حجت‌الاسلام مهدوی پور تصریح کرد: باید بحث اماکن مقدس و دینی را در اولویت قرار دهیم، چرا که تاریخ اسلام نیز این اماکن را مورد توجه قرار داده و اهمیت آن را ثابت کرده است. تجربه نشان داده کسانی که علیه دشمن مبارزه و جهاد می کنند از این اماکن برخاسته اند و کمتر کسی را می یابیم که به اعتقادات عمیق معنوی دست یافته و از برکات معنوی این اماکن بهره نبرده باشد .

وی با تأثیرگذار خواندن نقش متولیان اماکن مذهبی در رشد و تعمیق باورهای دینی مخاطبان و حاضران در این فضاهای معنوی و انسان ساز، اظهار داشت: در واقع این متولیان اماکن دینی هستند که می توانند با برنامه های دقیق، منظم و از پیش تعیین شده حضور مردم را گسترش داده و باورهای آنان را بسوی دین و احکام اسلامی سوق دهند، لذا این اماکن می توانند در رشد و باورهای دینی مؤثر و سازنده عمل کنند ./966/ت302/ص

ارسال نظرات