۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۸۲۰۷۳
وزیر ارشاد:

تمام طرح های عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر طرح های عمرانی بدون پیوست فرهنگی باشند، در آینده دچار مشکل خواهیم شد.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار داشت: برای سال آینده ردیف اعتباری مهمی برای انجام کار فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی در نظر گرفته خواهد شد.

وی از کسب رتبه اول کشوری از سوی شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه تاثیرات و تصمیمات فرهنگی این شورا در خارج از این استان نیز ملموس است.

حسینی گفت: بنده در سفری که به جمهوری آذربایجان داشته ام، در دیدار با مقامات این کشور از تاثیرات مثبت خطبه های نماز جمعه اردبیل روی ساکنان آذری زبان در نقاط مرزی جمهوری آذربایجان سخن می گفتند، که این نشان از تاثیر مثبت امام جمعه اردبیل در آنسوی مرزها دارد.

وی در ادامه از شورای فرهنگ عمومی با عنوان یکی از شوراهای اقماری شورای انقلاب فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: این شورا در تهران نشست های منظمی هر دو هفته یک بار با حضور رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برگزار می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر گسترش فعالیت های فرهنگی در استان های مرزی تاکید کرد و گفت: اهمیت پرداختن به مسایل فرهنگی در کنار انجام طرح های عمرانی ضرورتی انکارناپذیر است.

حسینی خاطر نشان کرد: تمام طرح های عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشند و اگر اینگونه نباشد، بطور قطع در آینده دچار آسیب های جدی خواهیم شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنوز ضعف هایی در حوزه فرهنگ عمومی وجود دارد که دولت خدمتگزار با درک وجود این ضعف ها توجه خود را روی موضوع فرهنگ متمرکز کرده است.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان و بیگانگان همواره در سایت ها، نشریه ها و شبکه های تلویزیونی خود برای تغییر افکار عمومی مردم ایران و ضربه زدن به کشورمان طراحی و برنامه ریزی می کنند، رصد تحرکات دشمنان از وظایف شورای فرهنگ عمومی استان هاست.

همچنین سیدحسین صابری، استاندار اردبیل در سخنانی اظهار داشت: خدمات و راهبرد دولت در حوزه فرهنگ و تحرک به این بخش قابل تقدیر است و ما از سیاست‌گذاری‌های دقیق حوزه فرهنگی که دولت در پیش گرفته است، حمایت می‌کنیم./935/پ202/ص
ارسال نظرات