۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۸۲۰۷۴
امام جمعه اردبیل:

اصلاح برخی از آداب و رسوم غلط ازدواج ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین عاملی تاکید کرد: اصلاح برخی از آداب و رسوم غلط که از موانع جدی امر ازدواج هستند، ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عصر روز گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود، اظهار داشت: برای اصلاح برخی از آداب و رسوم غلط که از موانع جدی امر ازدواج هستند و همچنین نهادینه کردن یک فرهنگ درست بایستی اقدامات جدی صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ترویج نگرش‌ های صحیح به امر تربیت و رشد و تعالی معنوی در جامعه نیازمند کارهای تخصصی، علمی و کارشناسی است ه شورای فرهنگ عممومی این استان اقدامات جدی در این خصوص داشته است.

عضو خبرگان رهبری گفت: رسالت شوراهای فرهنگ عمومی استان ها بسیار خطیر، فاخر و دقیق است و باید در این ارتباط به صورت جدی راهکارهای برون ‌رفت از این مشکلات را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: این شورا بالاترین مرکز تصمیم‌گیری امور فرهنگی و بهترین مرکز رصد مسایل فرهنگی و قابلیت ‌های ویژه هر منطقه است ، از این رو بایستی اجرای مصوبات این شوراها پیگیری شوند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت دهم اظهار داشت: اگر دولت احمدی‌نژاد شعار فرهنگی را در دستور کار قرار داده، بایستی نهایت اهتمام را در رفع برخی از معضلات ریشه‌ ای فرهنگی کشور داشته باشد.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در سخنانی به رتبه نخست شورای فرهنگ عمومی استان در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از شصت جلسه فرهنگ عمومی در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار شده که دوازده جلسه مربوط به مرکز استان بوده است.

ابراهیم‌پور افزود: بسیاری از مصوبات شورا از فیلتر تحلیل و تحقیق علمی عبور کرده و مسایل حساس و دقیق بعد از بررسی‌های کارشناسی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تشریح محورهای مباحث شورای فرهنگ عمومی اردبیل خاطر نشان کرد: طلاق، تحکیم بنیان خانواده، اعتیاد، عفاف و حجاب، مناسبت های دینی و مذهبی، آسیب‌شناسی هیئت های عزاداری‌ و مجالس عروسی از جمله این مباحث بوده است./۹۳۵/پ202/ص
ارسال نظرات