۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۸۲۰۷۷
حجت‌الاسلام والملسلمین عبداللهی:

رفتار و بیان آیت الله مشکینی مؤِید و تقویت کننده جایگاه ولایت فقیه و نظام بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تجلیل از خدمات علمی، معنوی و سیاسی و اجتماعی مرحوم آیت الله مشکینی، رفتار و گفتار این عالم برجسته را تقویت کننده و مؤید نظام اسلامی و ولایت فقیه توصیف کرد.
2/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت هشتم مردادماه،‌ سالروز ارتحال مرحوم آیت الله مشکینی، از شخصیت انقلابی، علمی و مبارزاتی این عالم ربانی به نیکی یاد و تصریح کرد: وی از شخصیت های کم نظیر انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل بود.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله مشکینی فردی انقلابی بود و در این مسیر تلاش های فراوانی کرد و زحمات و مرارت های زیادی را به جان خرید ابراز داشت: مواضع انقلابی مرحوم آیت الله مشکینی باعث می شد که طلاب و مردم این شخصیت برجسته را پناهگاه و ملجا خود بدانند.

این استاد حوزه علمیه قم، تداوم در انقلابی بودن را از دیگر برجستگی های مرحوم آیت الله مشکینی دانست و تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شاید شرایط شخصی این عالم ربانی اقتضا می کرد که دنبال و پیگیر کارها و فعالیت های علمی خود باشد،‌ اما این فقیه وارسته بر اساس تشخیص و وظیفه خود جز به مصالح نظام و انقلاب،‌ به هیچ مساله ای فکر نمی کرد.

وی تصریح کرد: مرحوم آیت الله مشکینی شخصیتی انقلابی و ولایی بود و مهم تر از این،‌ تداوم در انقلابی بودن و ولایی بودن این مرد بزرگ است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ خلوص و تواضع فوق العاده را از دیگر وی‍ژگی های مرحوم آیت الله مشکینی ذکر کرد و با اشاره به برجستگی های وی بیان داشت: مرحوم آیت الله مشکینی از جهت علمی و کرسی تدریس جزو سابقین بود و از افرادی بود که کرسی درس وی از سابقه بسیار طولانی برخوردار بود و بسیاری از علمای امروز جامعه ما در محضر این استاد فرزانه تلمذ کرده اند.

وی درس اخلاق مرحوم آیت الله مشکینی را منقلب کننده برای حضار دانست و تاکید کرد: مواعظ،‌ نصایح و ادعیه و روایات و نکات اخلاقی که مرحوم آیت الله مشکینی در درس اخلاق خود بیان می کرد، همه را تحت تاثیر قرار می داد و منشا تحول و انقلاب درونی حضار بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی ابراز داشت: به دلیل تاثیرگذاری فوق العاده آیت الله مشکینی و نفوذ کلام وی،‌ گاهی جلسات درس این فقیه وارسته تبدیل به جلسه گریه می شد و همه افراد تحت تاثیر کلام نافذ وی قرار می گرفتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: با وجود اینکه مرحوم آیت الله مشکینی از حهات علمی و معنوی در جایگاه برجسته ای قرار داشت،‌ اما فردی کاملا انقلابی بود و همواره از جمله یاران و همراهان نزدیک امام راحل به شمار می رفت.

وی با تحسین تلاش ها و مدیریت های مطلوب این عالم ربانی در مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: این دو نهاد مهم و برجسته نظام مقدس اسلامی،‌ با تمام عظمت و جایگاهی که داشتند،‌ افتخار داشتند که در راس این نهادها شخصیتی همچون آیت الله مشکینی قرار دارد و مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین به وجود این محقق و اندیشمند برجسته افتخار می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی،تاکید بر دفاع و حمایت از جایگاه نظام مقدس اسلامی و ولایت فقیه را از دیگر ویژگی های مرحوم آیت الله مشکینی دانست و تصریح کرد: تکیه و تاکید مرحوم آیت الله مشکینی بر حفظ و حراست از جایگاه ولایت فقیه چه در زمان امام راحل و چه در زمان مقام معظم رهبری،‌ نقش اساسی و کلیدی در تقویت نظام داشت.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله مشکینی عملا همواره در رفتار و بیان خود تایید کننده و تقویت کننده جایگاه ولایت فقیه و نظام مقدس اسلامی بود. /924/ت302/ص
ارسال نظرات