۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۸۲۰۷۸
جانشین مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

آیت الله مشکینی در راه دفاع از ولایت فقیه و نظام اسلامی با هیچ کس عقد اخوت نداشت

خبرگزاری رسا ـ جانشین مدیر حوزه‌های علمیه کشور، دفاع شجاعانه و با صلابت از نظام اسلامی و ولایت فقیه را از ویژگی های بارز مرحوم آیت الله مشکینی دانست و گفت: ایشان در راستای دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان ها و اصول مردانه و شجاعانه وارد میدان می شد و ما چنین چهره های شاخصی کمتر داریم.
حجت الاسلام والمسلمين محمود رضا جمشيدي
حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت هشتم مردادماه،‌ سالروز ارتحال مرحوم آیت الله مشکینی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری، از خدمات انقلابی، علمی و مبارزاتی این عالم ربانی به نیکی یاد و وی را شخصیتی منحصر به فرد در حوزه های علمیه توصیف کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله مشکینی از شخصیت های کم نظیر انقلاب اسلامی بود تاکید کرد: سال ها باید بگذرد تا حوزه های علمیه چنین شخصیت علمی و معنوی را پرورش و به جامعه علمی و جهان تشیع تحویل بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان اینکه مرحوم آیت الله مشکینی خصوصیات برجسته ای داشت که وی را منحصر بفرد کرده بود ابراز داشت: مرحوم آیت الله مشکینی در عین حال که عارف و با تقوا بود، جایگاه برجسته علمی نیز داشت و از سویی دیگر جایگاه معنوی خود را هم حفظ کرده بود.

وی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله مشکینی در شمار مراجع تقلید و از اساتید مسلم و برجسته حوزه های علمیه بود تصریح کرد: اکثر شخصیت های برجسته فعلی حوزه های علمیه، در محضر این عارف بزرگ تلمذ کرده‌اند.

جانشین مدیر حوزه‌های علمیه کشور، مبارزه با رژیم شاه را از دیگر ویژگی های بارز آیت الله مشکینی دانست و گفت: این عالم مبارز و آگاه به شرایط زمان و مکان، به گونه ای در مبارزه با رژیم شاه عمل می کرد که عوامل رژیم مجبور می شدند وی را از شهری به شهر دیگر تبعید کنند.

وی تصریح کرد: با حضور مرحوم آیت الله مشکینی در شهرهای مختلف و روشنگرهایی که وی می کرد، اوضاع آن شهر به طور کلی متحول و دگرگون می شد و رژیم به ناچار مجبور به تبعید او به شهری دیگر می شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تجلیل از تلاش ها و خدمات علمی و انقلابی مرحوم آیت الله مشکینی بیان داشت: مرحوم آیت الله مشکینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در هر صحنه و میدانی که نیاز بود، خالصانه و متواضعانه حضور پیدا کرد و رسالت خود را به نحو احسن انجام داد.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه آیت الله مشکینی در شمار مراجع تقلید بود و مقلدانی نیز داشت، اما با توجه به برخورداری از جنبه های معنوی فوق العاده، همواره ابا می کرد که خود را به عنوان یک مرجع تقلید معرفی کند.

جانشین مدیر حوزه‌های علمیه کشور، پاسداری از حریم انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را از دیگر ویژگی های بارز مرحوم آیت الله مشکینی عنوان و تاکید کرد: این عالم مجاهد، نستوه و خستگی ناپذیر در راه دفاع از ولایت فقیه و نظام اسلامی با هیچ کس عقد اخوت نداشت و با صراحت تمام از این جایگاه مقدس دفاع می کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله مشکینی حفظ و دفاع از جایگاه ولایت فقیه و رهبری را وظیفه خود می دانست تاکید کرد: این عالم مجاهد در هر جایی که نیاز بود چه در مجلس خبرگان رهبری و چه در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بخاطر انقلاب و رهبری همه چیز خود را فدا می کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رییس فقید مجلس خبرگان رهبری با هر فردی که با انقلاب اسلامی و رهبری پیوند داشت، دوستی می‌کرد و از هر فردی که از امام، نظام و رهبری فاصله داشت، نیز دوری می جست.

وی با بیان اینکه آیت الله مشکینی از بینش سیاسی فوق العاده ای برخوردار بود، از تلاش ها و مدیریت های مطلوب این عالم ربانی در مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تجلیل کرد و بیان داشت: آیت الله مشکینی در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که حضور داشت، از همه افراد زودتر در جلسه حاضر و آخرین نفر نیز از جلسه خارج می شد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان اینکه آیت الله مشکینی جنبه های علمی و انقلابی را با هم درآمیخته بود ابراز داشت: وی در راستای دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان ها و اصول مردانه و شجاعانه وارد میدان می شد و ما چنین چهره های شاخصی کمتر داریم.

وی تاکید کرد: امروز جای خالی مرحوم آیت الله مشکینی در حوزه های علمیه و جامعه احساس می شود و امیدواریم حوزه های علمیه و جامعه این گونه چهره های برجسته را الگوی خود قرار دهند و از سیره و منش آنان درس بگیرند. /924/ت302/ص
ارسال نظرات