۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۸۲۰۸۰
لاریجانی در فریدونکنار؛

رژیم صهیونیستی جرات حمله به ایران اسلامی را ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که اگر رژیم صهیونیستی امکان و جرأت حمله به ایران اسلامی را داشت منتظر اجازه آمریکا نمی ماند، تصریح کرد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی نیز می دانند اگر رژیم صهیونیستی می‌توانست؛ تاکنون امکان نظامی علیه ایران را عملیاتی می‌کرد.
علي لاريجاني در يادواره شهداي فريدونکنار علي لاريجاني در يادواره شهداي فريدونکنار علي لاريجاني در يادواره شهداي فريدونکنار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، شامگاه پنجشنبه، هفتم مرداد ماه در‌ یادواره سرداران 350 شهید فریدونکنار که در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد، با بیان این‌که رژیم صهیونیستی فرزند ناخلف آمریکا است و ملت ایران نیز این مسأله را می داند، گفت: رژیم اشغال گر قدس در طول 60 سال گذشته هدفی جز تجاوز و کشتار بی گناهان نداشته است.

وی با بیان این‌که پیمان رژیم صهیونیستی و آمریکا بر عاملی به نام پیوند اتحاد و پیمان فراتر از استراتژیک استوار است، افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا هدف‌های مشترکی را در خاورمیانه دنبال می‌کنند.

لاریجانی با تأکید براین‌که همه کشورهای خاورمیانه از حضور رژیم صهیونیستی در منطقه نفرت دارند، خاطر نشان کرد: عملکرد ننگین این رژیم جعلی در 60 سال گذشته بیانگراین ادعاست.

رییس مجلس شورای اسلامی درادامه سخنانش به قطعنامه اخیر نمایندگان کنگره آمریکا اشاره کرد و گفت: مدتی قبل درمسائلی که در عرصه بین المللی به وجود آمده بود و نیز صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران، برخی از نمایندگان کنگره آمریکا متن قطعنامه ای را در حمایت از رژیم اشغال گر قدس ارائه دادند که البته هنوز به تصویب هم نرسیده است.

لاریجانی با بیان این‌که تصویب شدن یا نشدن این قطعنامه برای ما اصلاً مهم نیست، تصریح کرد: در این بیانیه آمریکا با اعلام حمایت از حق رژیم صهیونیستی و حفظ جان مردم اسرائیل بر بکارگیری تمهیدات لازم برای جلوگیری از خطر سلاح هسته ای جمهوری ایران تاکید می کند و دولت ایران را خطری برای صهیونیسم می داند و به دولت اشغال گرقدس حق می دهد از هر امکانی برای مقابله با خطرسلاح هسته ای جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

وی با اشاره به این‌که اگر رژیم صهیونیستی امکان و جرأت حمله به ایران اسلامی را داشت منتظر اجازه آمریکا نمی ماند، تصریح کرد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی نیز می دانند اگر رژیم صهیونیستی می‌توانست؛ تاکنون امکان نظامی علیه ایران را عملیاتی می‌کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین به بندهای دیگری از این قطعنامه تصویب نشده کنگره آمریکا اشاره کرد و گفت: نمایندگان کنگره آمریکا در این قطعنامه ایران را حامی تروریست بین‌الملل معرفی کرد اند.

لاریجانی با بیان این‌که نمایندگان کنگره آمریکا در بندهای دیگر از قطعنامه با اشاره به اهداف مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا و با توجه به وجود مناسبات ویژه و دوستانه این دو کشور در راستای نیل به امنیت و صلح خاورمیانه ایالات متحده آمریکا مناسبات ویژه ای با رژیم صهیونیستی دارد، بیان داشت: در ادامه این قطعنامه تصویب نشده تأکید شده که یهودیان باید به سرزمین فلسطین برگردند.

وی با بیان این‌که رژیم صهیونیستی هدفی جزتجاوز در منطقه ندارد، خاطر نشان کرد: آمریکا نیز این رژیم جعلی را در رسیدن به این اهداف شوم خود یاری می دهد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا جمهوری اسلامی ایران را محکوم به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای می کنند، افزود: آنها می گویند تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای را خطری مهم برای‌ آمریکا ورژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: آنها همچنین سیستم های موشکی دور برد جمهوری اسلامی ایران را نیز خطری مهم برای رژیم اشغال گر قدس می دانند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکایی ها با تروریست خواندن حزب الله لبنان به دنبال پاک کردن صورت مسأله هستند، بیان داشت: آنها حزب الله را تروریست می خوانند ولی حمایت از گروه تروریستی شرق کشور (ریگی) را کار پسندیده ای می دانند.

لاریجانی با اشاره به این‌که ریگی در بازجویی های خود به حمایت و دستور ناتو و آمریکا برای انجام عملیات های تروریستی درکشور اعتراف کرده است، خاطرنشان کرد: این اعترافات باید از سوی وزارت اطلاعات منتشرشود تا زوایای دیگری از حمایت آمریکا از گروهک های تروریستی روشن شود.

وی در ادامه حمایت از حزب الله لبنان را افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان داشت: حزب الله نیروی توانمند شیعه است که فکر جهاد را در بدنه خود قرار داده و آنها درکی از این مسأله ندارند./950/پ201/ص
ارسال نظرات