۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۸۲۰۹۵
‌آیت الله شبستری:

حمله به ایران جهنمی برای آمریکا خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه حمله نظامی علیه ایران کوبیدن بر طبل توخالی است، گفت: حمله به ایران جهنمی بی سابقه برای آمریکا خواهد بود.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: دشمنان درصدد برهم زدن وحدت کلمه میان مردم و دولت هستند.

وی با تاکید بر وحدت سه قوه، اظهارداشت: اکنون با شکست گزینه هایی مانند تحریم و تهدید نظامی، ایجاد فتنه در داخل کشور توسط عوامل خارجی و فریب خوردگان داخلی اولویت اصلی دشمنان است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تهدید نظامی صهیونیزم افزود: تهدید نظامی ایران همواره کوبیدن بر طبل توخالی بوده است، البته دشمنان بدانند در صورت ارتکاب این اشتباه، آمریکا در جهنمی گرفتار می شود که در طول تاریخ بی سابقه خواهد بود.

امام جمعه تبریز مهم‌ترین پشتوانه نظام اسلامی ایران را اراده و عزم ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد: غرب بداند که ملت ایران کوچک‌ترین تهدید را با اقتدار تمام پاسخ خواهد داد و در دفاع از کیان خود لحظه‌ای تردید نخواهد کرد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری، اظهار داشت: مشروطیت در اثر ظلم و ستم بیش از حد پادشاهان قاجار و عوامل آنها و به ستوه آمدن مردم و روحانیت رخ داد.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد تکرار تاریخ تلخ مشروطیت هستند، خاطر نشان کرد: دشمنان، انقلاب مشروطه را از مسیر حقیقی خود خارج کردند و با اختلاف‌افکنی میان روحانیت و روشنفکران موجب شهادت شیخ فضل‌الله نوری شدند.

آیت الله شبستری گفت: نباید اجازه دهیم انقلابی که با خون شهدا و زحمات امام (ره) و ملت مسلمان به پیروزی رسیده است، به این سادگی به دست دشمنان بیافتد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به حوادث حاشیه ای بازی تراکتورسازی و پیروزی تهران، اظهار داشت: عده ای درصدد لکه دار کردن نام تبریز و آذربایجان هستند.

وی با تاکید بر حفظ وحدت میان تمام اقشار مردم، گفت: برای حفظ وحدت در کشور باید به حقوق تمامی قومیت ها احترام گذاشته و اجازه ندهیم یک عده محدود، ادب، نزاکت و غیرت مردم خطه ای از کشورمان را زیر سوال ببرند.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان با اشاره به به شهادت سرگرد محرم پورحسن، از سوی ازاذل و اوباش در تبریز اظهار داشت: این شهید بزرگوار به دلیل اجرای امر به معروف و نهی از منکر توسط یکی از اراذل و اوباش به شهادت رسیده است./935/پ202/ص
ارسال نظرات