۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۸۲۰۹۷
امام حمعه موقت رشت:

دستیابی سلاح اتمی با مبانی دینی ایران اسلامی تعارض دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت گفت: ایران به علت تعارض تولید سلاح های کشتار جمعی با مبانی دینی اسلام، هرگز به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست، اما اجازه نمی دهد که تنها کشور جنایتکار اتمی، در جایگاه مدافع حقوق ملت ها بنشیند.
حجت الاسلام اسماعيل پور رضا، امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام اسماعیل پوررضا، امام جمعه موقت رشت،  در خطبه های نماز جمعه رشت، با اشاره به فرا رسیدن 15 مرداد و سالروز حمله اتمی آمریکا به ژاپن، این جنایت جنگی را محکوم کرد و گفت: آمریکا تنها کشوری است که جنایت اتمی انجام داده و مدعی مبارزه با سلاح هسته ای نیز هست.

امام جمعه موقت رشت با غیر قابل قبول دانستن علمداری آمریکا برای برقرای صلح جهانی، تاکید کرد: آمریکا برای تامین منافع خود به هر کاری حتی حمله اتمی نیز دست می زند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه گیلان اضافه کرد: ایران به علت تعارض تولید سلاح های کشتار جمعی با مبانی دینی اسلام، هرگز به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست، اما اجازه نمی دهد که تنها کشور جنایتکار اتمی، در جایگاه مدافع حقوق ملت ها بنشیند.

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به برگزاری مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره و تهدید اتمی کره شمالی، تصریح کرد: آمریکا تنها کشوری است که عملکردی مضر به حال جوامع جهانی داشته و می تواند دنیا را درگیر جنگ اتمی کند.

حجت الاسلام پوررضا در خطبه نخست نماز جمعه رشت، با ضروری خواندن تدوین الگوی پیشرفت و عدالت در دهه چهارم انقلاب، اظهار داشت: الگوی پیشرفت و عدالت مناسبی در اختیار نداریم.

امام جمعه موقت رشت با غیر کاربردی دانستن نسخه های پیشرفت غربی، اروپایی و آسیایی، گفت: هنر ما باید این باشد که مدل بومی متناسب با شرایط خاص خود را پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه گیلان، دغدغه شدن ایجاد الگوی اسلامی و ملی در همه بخش های جامعه را از بایسته های تدوین الگوی پیشرفت و عدالت برشمرد و گفت: دولت برای اجرای منویات مقام معظم رهبری باید از همه نخبگان و اندیشمندان استفاده کند.

خطیب نماز جمعه رشت، سرمایه شناسی، سود آفرینی برای همگان و توسعه همراه با کرامت انسانی را از شاخصه های مورد توجه در توسعه اسلامی اعلام و اظهار داشت: سود توسعه از نگاه اسلام به همه می رسد.

حجت الاسلام پوررضا با اشاره به کرامت انسانی از شاخصه های توسعه، گفت: در توسعه مورد نظر اسلام هیچ کس بریا همه عمر کارگر و وابسته می ماند و در نهایت خود به مالک تبدیل می شود.

وی به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در تاریخ تقویمی کشور اشاره و گفت: از سال 73 جمعی از اندیشمندان متعهد، اسلامی و انقلابی کشور حقوق بشر اسلامی را در برابر مدل غربی حقوق بشر عرضه کردند و حقوق بشر اسلام در حال حرکت و رشد است و تاکنون توفیقات بزرگی مانند راه اندازی کاروان آزادی برای کمک به مردم غزه داشته است.

خطیب نماز جمعه رشت در پایان درباره فعالیت کمیسیون حقوق بشر اسلامی در گیلان نیز یادآور شد: در این تشکل مردم نهاد در گذشته به جای مکان فعالیت افراد پخته و حقوق دادن، به نهادی برای تثبیت جایگاه عده ای از سیاسیون تبدیل شده بود./950/پ202/ص
ارسال نظرات