۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۸۲۱۰۵
امام جمعه مشهد:

نظام اسلامی به تابلویی برای رسالت جهانی امام زمان تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با بیان اینکه باید نظام اسلامی را به تابلویی برای رسالت جهانی امام زمان (عج) تبدیل کنیم، گفت: تنها جامعه ‌ای می ‌تواند سکوی قیام امام زمان(عج) باشد که وابسته به نظام اسلامی باشد.
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر اظهار داشت: مناجات شعبانیه مضامین پرباری را در خود نهفته است که این مضامین همان توحید در عبودیت را بیان می کنند.

لزوم تحول در اندیشه مهدویت

وی با تأکید بر اینکه اندیشه مهدویت باید در جهان دچار تحول شود، ادامه داد: امروز با شرایطی که نظام اسلامی و انقلاب ایران در جهان به وجود آورده است باید با نگرشی نو به مسئله ظهور و اندیشه مهدویت نگریسته شود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه شیعه باید در کنار امام زمان(عج) و همراه با او حرکت کند، ابراز داشت: امامت امام زمان(عج) با امامت امام صادق(ع) فرقی ندارد جز اینکه امام عصر به دلیل رسالت جهانی که دارد در غیبت به سر می برد لذا رابطه ما با این امام بزرگوار یک رابطه معمولی مثل روابط امامان پیشین با شیعیان و یا یک رابطه مقلد با مرجع خود نیست.

وی با تأکید بر لزوم ایفای نقش شیعه در رکاب امام زمان(عج)، خاطر نشان کرد: شیعه امام حسین(ع) کسی بود که در جان دادن و فدایی شدن برای امام باید در پله اول قرار می گرفت و او را تنها نمی گذاشت و شیعه حضرت مهدی(عج) نیز باید در رکاب او بوده و در خدمت برای امام خود کوتاهی نکند.

نظام اسلامی ایران به تابلویی برای رسالت جهانی امام زمان (عج) تبدیل شود

عضو مجلس خبرگان رهبری باید جامعه و نظام اسلامی را به تابلویی برای رسالت جهانی امام زمان (عج) تبدیل کنیم، افزود: امروز دنیا تشنه و آماده پذیرش امام زمان(عج) است و تنها جامعه ‌ای می ‌تواند سکوی قیام امام زمان(عج) باشد که وابسته به نظام اسلامی باشد.

وی خصوصیات اعتقادی افراد معتقد به امام زمان(عج) را بیان کرد و اذعان داشت: این افراد با این اعتقاد که امام زمان در هزار و 176 سال پیش به دنیا آمده و از پنج سالگی هم ناپدید شده اند و امامت و رهبری ایشان در آینده‌ ای خلاصه می‌ شود که زمانش مشخص نیست، امیدشان برای حضور در آن جامعه کم‌ رنگ و در مرز ناامیدی قرار دارد.

امام جمعه مشهد زمان ظهور و امامت امام زمان(عج) را به جامعه جهانی آینده که زمانی مبهم و نامعلوم دارد مرتبط دانست و یادآور شد: همه مدیریت ها و مسؤولیت ها در نظام جمهوری اسلامی از رهبری گرفته تا کارگزار این نظام مرهون وجود و اعتقاد به امام زمان(عج) است.

نشان دادن چهره واقعی جامعه مهدوی به جهانیان

وی با بیان اینکه نشان دادن چهره واقعی جامعه مهدوی به دنیا وظیفه امروز ملت ماست، اذعان داشت: جامعه اسلامی باید یک تابلو و نمادی برای جهانیان شود تا دنیا با دیدن آن عاشق امام زمان(عج) شود که در این باره همه افراد جامعه از مسؤولان گرفته تا کارگزاران مسؤول هستند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در کنار استقرار عدل جهانی موعود در دنیا دو رنگ وجود دارد، رنگ اول جامعه مهدوی، جامعه مطیع امام است که در این جامعه مردم دلداده امام خویش هستند و رنگ دوم نیز جامعه‌ ای است که در آن حرام پیرایش شده و ارزش ‌ها احیا می شود.

وی با انتقاد از برگزاری مسابقه دوچرخه سواری دختران، گفت: برگزاری این مسابقه در دهه مهدویت دهن کجی به ارزش های اسلامی است با این وجود چگونه می توان جامعه مهدوی را به دنیا نشان داد؟ این اقدام وارونه نشان دادن اقدامات جمهوری اسلامی در زمینه فراهم کردن بسترهای جامعه مهدویت است.

وی یادآور شد: نماز جمعه جایگاه اعلام بیزاری از قدرت ‌های استکباری‌، صهیونیسم‌ و حلقه اتصال میان ملت و دولت است./934/پ201/ص
ارسال نظرات