۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۸۲۱۴۶
امام جمعه مسجد سلیمان:

‌مشروطه برای ملت ایران درس بصیرت‌بخشی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان، با اشاره به یکصدمین سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری، درس بصیرت را یکی از عبرت‌های آموزنده دوران مشروطه عنوان کرد.
حجت الاسلام اميني، امام جمعه مسجد سليمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمد صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان روز گذشته در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با قدردانی از دست اندرکاران برپایی جشن نیمه شعبان در تکایا، مساجد و حسینیه‌ها تصریح کرد: باید همواره منتظر ظهور امام زمان‌(عج) باشیم و بدانیم که اطاعت از ولی عصر(عج) اطاعت از خداوند است.

امام جمعه مسجد سلیمان در بخش دیگری از خطبه‌ها، با اشاره به یکصدمین سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری خاطر‌نشان کرد: شیخ فضل‌الله نوری عالم برجسته زمان خود بود و تنها جرم ایشان، مشروطه‌خواهی به صورت مشروعه بود.

وی با اشاره به این‌که مدتی پس از برقراری مشروطه و تشکیل شورای ملی، شاه افسار گسیخته شد و وکلا نیز تنها به دستور شاه عمل می‌کردند، ادامه داد: شیخ فضل‌الله نوری با این نوع اداره کشور مخالف بود و همین سبب شد تا عده‌ای فریب‌خورده وی را مخالف با مشروطه خواندند و سرانجام این عالم بزرگوار را به شهادت رسانند.

حجت الاسلام امینی تصریح کرد: از این نهضت مشروطه که در کشورمان اتفاق افتاد، باید درس هوشیاری و بصیرت بگیریم که اگر در حوادث و بحران‌ها سطحی‌نگر باشیم، همان بلای مشروطه به سرمان می‌آید ولی اگر با بصیرت و تأمل به حوادث بنگریم، می‌توانیم از بحران‌های ساختگی آبرومندانه و پیروزمندانه عبور کنیم.

امام جمعه مسجد سلیمان اظهار داشت: نهضت مشروطه به ما درس می‌دهد که در بحران‌ها و فتنه‌ها مراقب چند حرکت باشیم که از جمله این حرکت‌ها خواسته و میل بیگانگان است در فتنه است و دیگر این‌که خط اصیل ولایت کدام طرف قرار گرفته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجد سلیمان اضافه کرد: در حوادث پس از انتخابات سال گذشته نیز عده‌ای بی‌بصیرت همچون زمان مشروطه با فریب از شیاطین ادعا کردند که حقشان ضایع شده است.

وی در بخشی از سخنان خود خطاب به غربی‌ها و اتحادیه اروپا که تحریم علیه ایران را مضاعف کردند، گفت‌: شاید عده‌ای بی‌بصریت و جاهل تحریم‌ها علیه ایران را جدی بگیرند؛ اما بدانید که توطئه های دشمن هیچ تأثیری بر اراده فولادین و قوی مردم ایران اسلامی ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دستگیری عده‌ای از جنایتکاران اخیر زاهدان افزود: آنهایی که حامی تروریست در جهان هستند باید بدانند که شدید‌ترین ضربات را به پیکره خودشان وارد می‌کنند./945/پ22/س
ارسال نظرات