۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۸۲۱۶۳

حوزه‌ علمیه طالبیه تبریز مستقل شد

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه طالبیه تبریز که تا کنون زیر نظر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اداره می‌شد از سال تحصیلی جدید زیر پوشش رسمی حوزه علمیه قم، فعالیت علمی خود را ادامه خواهد داد.
حوزه علميه طالبيه تبريز مسجد جامع و حوزه علميه طالبيه تبريز
حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: از سال تحصیلی جدید، حوزه علمیه طالبیه همچون گذشته به عنوان مرکز علوم دینی مستقل فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون این حوزه علمیه زیر نظر و مدیریت حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اداره می شود که با ارائه کد جدید از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، مستقل خواهد شد.

حجت الاسلام سیدی ثانی با بیان این که حوزه علمیه طالبیه تبریز در طول تاریخ دارای سوابقی پرافتخار و ارزشمند است، تأکید کرد: حوزه علمیه طالبیه به عنوان یکی از مهم ترین حوزه های علمیه تاریخی ایران نقش مهمی در تثبیت حکومت شیعی صفوی در ایران داشته است.

وی خاطر نشان کرد: حوزه علمیه طالبیه به عنوان مهم‌ترین مرکز تربیت طلاب در شمال غرب کشور، همواره مهد پرورش علامه های بزرگی چون امینی، طباطبایی و جعفری بوده و فقهای برجسته ای را به دنیای فقه تقدیم کرده است.

مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز در ادامه با بیان این‌که هم اکنون در 150 طلبه سطح 2 و 3 در این مرکز مشغول به تحصیل هستند، گفت: درس خارج آیت الله شبستری نیز با حضور 250 طلبه در حوزه برگزار می شود.

حجت الاسلام سیدی ثانی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه دیده بان فرهنگی و مذهبی جامعه هستند و اقدامات سنجیده حوزه ها مانع از موفقیت دشمنان در شیطنت های مختلف بوده است./935/پ202/س
ارسال نظرات