۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۸۲۱۶۴
امام جمعه جلفا:

امکان پذیرش طلاب غیر ایرانی در حوزه علمیه جلفا فراهم می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جلفا گفت: با تأسیس حوزه علمیه بین المللی جلفا، امکان پذیرش طلبه از کشورهای همجوار وجود خواهد داشت.
طلاب جوان
حجت ‌الاسلام علی انتظاری، امام جمعه جلفا، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به مراحل ساخت حوزه علمیه بین المللی جلفا اظهار داشت: پروژه احداث این مرکز علوم اسلامی در زمینی به مساحت 35 هزار مترمربع، بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان مرحله نازک‌کاری و سفید‌کاری مدرسه به پایان رسیده است، خاطر‌نشان کرد: سعی بر این است که این مرکز برای سال تحصیلی جدید آماده بهره‌برداری باشد.

حجت الاسلام انتظاری تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران فاطمیه جلفا پس از تأسیس قادر به پذیرش 250 علاقه‌مند به تحصیل در علوم حوزوی خواهد بود.

امام جمعه جلفا با بیان این‌که این مرکز علوم اسلامی فعالیتی فراملی خواهد داشت، گفت: با تأسیس حوزه علمیه بین المللی جلفا، امکان پذیرش طلبه از کشورهای همجوار وجود خواهد داشت.

وی با تأکید بر این‌که برکات معنوی این مرکز علوم اسلامی کشورهای همجوار ایران را نیز در بر می‌گیرد، تصریح کرد: مبلغان و روحانیان این حوزه علمیه می‌توانند در عرصه تبلیغ دینی در منطقه و کشورهای هم‌جوار نقشی مهم ایفا کنند.

حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طلاب این منطقه نیز در حوزه علمیه هادیشهر مستقر می‌شوند و زمین مناسبی برای ساخت حوزه علمیه در این شهر در نظر گرفته شده است./935/پ203/س
ارسال نظرات