۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۸۲۱۸۰

حزب الله لبنان اظهارات فتنه آمیز ژنرال آمریکایی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای، اظهارات فتنه آمیز ژنرال جیمز ماتیس را محکوم کرد و هدف از آن را فتنه انگیزی میان لبنانی ها و برادران آنها از راه تلاش برای قرار دادن حزب الله و سوریه در برابر لبنان و لبنانی ها دانست.
حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان، روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای، اظهارات ژنرال جیمز ماتیس، نامزد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا درباره ضرورت تقویت و حمایت از ارتش لبنان در برابر موازنه حزب الله و سوریه را محکوم کرد و هدف این سخنان را فتنه انگیری میان لبنانی ها و برادران آنها از راه تلاش برای قرار دادن حزب الله و سوریه در برابر لبنان و لبنانی ها دانست.

این بیانیه با اشاره به اینکه این اظهارات حجم دخالت های آشکار دولت آمریکا در امور لبنان و روابط این کشور با برادرانش و مشخصا کشوری که روابط مستحکم و دوستانه با آن دارد را نشان می دهد، افزود: حزب الله بخشی اساسی از طیف گسترده مردمی در لبنان است و آمریکا موفق نخواهد شد ملت لبنان را برای تامین مصالح خود رو در روی هم قرار دهد.

حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه لبنان مستعمره و یا پایگاه نظامی آمریکا نیست که خواسته های خود را به آن دیکته کند و منافع خود و دشمن صهیونیستی را در آن دنبال کند، گفت: چه کسی به فرماندهی مرکزی آمریکا این حق را داده است که دوست و دشمن را در منطقه مشخص کند.

این بیانیه همچنین موضع مسموم این ژنرال آمریکایی را در راستای سخنان جفری ویلتمن دستیار وزیر خارجه آمریکا دانست که اعتراف کرده بود آمریکا برای تحریف و تخریب چهره حزب الله 500 میلیون دلار در لبنان هزینه کرده است.

حزب الله در پایان بیاینه خود، قضاوت درباره اظهارات ژنرال ماتیس را بر عهده متحدان آمریکا در لبنان واگذار کرد که برای مشروعیت دادن به دخالت های آمریکا در لبنان، می کوشند.

گفتنی است حزب الله در بیانیه دیگری، ویرانی روستای فلسطینی کفرالعراقیب در منطقه النقب در جنوب فلسطین اشغالی به دست ارتش رژیم صهیونیستی را نیز محکوم کرد./981/الف

ارسال نظرات