۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۸۲۱۹۲

مسابقات قرآنی دانش‌آموزان دختر سراسر کشور آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان دختر سراسر کشور در تبریز آغاز شد.
حجاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان دختر سراسر کشور صبح امروز با حضور 750 شرکت کننده دانش آموز در مقاطع سوم راهنمایی و دوره متوسطه در سه رشته قرآنی و همچنین ترجمه و تفسیر 20 خطبه نهج البلاغه استاد محمد دشتی در تالار معلم تبریز برگزار شد.

علی اصغر یزدانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش در راستای رفع دغدغه رهبر انقلاب مبنی بر زدودن مهجوریت از کلام الله مجید در جامعه ، اقدام به راه اندازی مدارس قرآنی در سراسر کشور کرده است.

وی افزود: آموزش و پرورش در مرحله نخست اقدام به راه اندازی 10 هزار مدارس قرآنی کرده که این آمار در مرحله دوم به بیش از 50 هزار مدرسه در نوبت دوم مدارس ارتقا خواهد یافت.

یزدانی با تاکید بر این‌که توجه به آموزه های قرآنی رمز بقای معنویت و اخلاق در جامعه است، تصریح کرد: راهیابی انسان به کمال تنها بر اساس قرآن و آموزه هایی که از طریق وحی بر پیامبر اسلام وارد شده، امکان‌پذیر خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر تعمیق در آموزه های متعالی قرآن و نهج البلاغه اظهار داشت: آشنایی افراد با نهج البلاغه منجر به پی بردن آنان به حقیقت وجود امامت و ولایت می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش افزود: آشنایی با تفکر، منطق، مرام و ابعاد وجودی حضرت علی(ع) منجر به نزدیکی بیشتر به دین و آیین مقدس اسلام خواهد شد.

همچنین رضایی، رییس سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در سخنانی تبیین آموزه های قرآنی در مدارس را یکی از سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: دانش با فطرت پاک و کاوشر خود می توانند حقایق قرآن را درک کنند.

وی ادامه داد: ‌قرآن کتاب هدایت متقین و هدایت گر بشر به حسن خلق و زیبایی های معنوی است، بی توجهی به مبانی قرآنی خسارات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت./935/پ203/س
ارسال نظرات