۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۸۲۱۹۳
استاد حوزه علمیه مشهد:

تربیت طلبه مهم‌ترین خدمت به جهان اسلام‌است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این که تشیع عالی‌ترین ارزش‌ها را دارا است؛ اما مبلغ ندارد، گفت: فهم و تبلیغ معارف اسلامی وظیفه فرد فرد مسلمانان است.
طلاب جوان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ششمین سالگرد آیت الله حسنعلی مروارید از علمای برجسته مشهد روز گذشته با حضور علما و طلاب حوزه علمیه مشهد، در مسجد ملاحیدر برگزار شد.

حجت الاسلام عبدخدایی، استاد حوزه علمیه مشهد در این همایش گفت: انسان ها فقط در مواقع مشکلات و گرفتاری ها یاد خدا می افتند و در هنگام بی نیازی خدا را فراموش می کنند، اما عده ای نیز هستند که در شادی و غم به یاد خدا هستند.

وی بیان داشت: آنها که دنیا را به خاک و خون می کشند انسان‌های بی‌سوادی نیستند بلکه از مدیران و دارای مدارج علمی هستند و با گلوله های دانش، جهان را به آتش می‌کشند؛ اما چون فهم و درک ندارند، قادر به درک حقیقت نیستند، بدین جهت دست به جنگ و عملیات های تروریستی می زنند.

وی ادامه داد: علم تنها سواد نوشتن علوم نیست، بلکه فهم و درایت در مقابل جهل است، متأسفانه افرادی عالم هستند؛ اما معرفت ندارند؛ از این رو جهالتشان، علم آنها را از بین می‌برد.

حجت الاسلام عبد خدایی با بیان این که قرآن بر دانایی، فهم و عمل بسیار تأکید دارد، تصریح کرد: قرآن دانایی را در عمل می داند، اگر کسی عالم باشد؛ اما اهل عمل نباشد سودمند نخواهد بود، زیرا فقط عمل همراه با آگاهی، باعث درخشش و نجات است.

این پژوهشگر حوزه علمیه اظهار داشت: روحانیت با دو بال علم و عمل(تقوا و تهجد) می تواند پرواز کند، اگر روحانی در مسائل علمی قوی نباشد، در دنیای کفر نمی تواند بایستد.

وی با بیان این که تشیع عالی ترین ارزش‌ها را دارد؛ اما مبلغ ندارد، اذعان داشت: فهم و تبلیغ معارف اسلامی وظیفه یکایک مسلمانان است، بیشتر مدارس علمیه کشور مربوط به قرون گذشته هستند و متأسفانه مردم برای ساخت مدارس علمیه جدید همتی ندارند، زیرا ارزش ساختن مدرسه دینی را نمی‌دانند. /968/پ202/س
ارسال نظرات