۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۸۲۱۹۶
حجت الاسلام مصباحی مقدم:

آمریکا از روحیه جهادی ملت ایران هراسان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی رمز موفقیت‌ جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف را نشأت گرفته از روحیه ایمان و خودباوری و شجاعت ملت دانست.
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم، عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز و نماينده مردم تهران در مجلس همايش طلاب شاهد و ايثارگر در مدرسه عالي فيضيه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلپایگان، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه روحانیت مبارز، شب گذشته در جمع مردم گلپایگان،‌ با بیان این‌که اعتقاد به معاد باعث بازدارنگی از ارتکاب محرمات می شود، تاکید کرد:‌ اعتقاد به معاد سبب می شود انسان به سراغ گناهان و معاصی نرود و همواره به یاد خدا و قیامت باشد.

وی با اشاره به روایات و آیاتی، جلوگیری از کم فروشی را از دیگر تبعات مثبت اعتقاد به معاد از منظر قرآن کریم دانست و با اشاره به مذمت رباخواری در دین مبین اسلام و آموزه های دینی گفت: پذیرش ربا به معنای اعلان جنگ فرد رباخوار با خدا و رسول خدا(ص)‌ است؛ از این رو همه باید سعی کنیم از ارتکاب این معصیت بزرگ الهی اجتناب کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، پرهیز از کم فروشی را از دیگر آثار اعتقاد و باور به معاد ذکر و با اشاره به آیه شریفه ویل للمطففین تأکید کرد: همه افراد و جوامع بشری مخاطب این آیه شریفه هستند و باید سعی کنند به پیامدهای این مسأله نیز توجه کنند.

وی با بیان این‌که اعتقاد به معاد تقویت روحیه ایثار و فدارکاری را به دنبال دارد، ابراز داشت: رزمندگان و جانبازان ایران در دفاع مقدس با چشم پوشی از مظاهر دنیوی،‌ گام در جبهه های نبرد حق علیه باطل گذاشتند و می دانستند که عاقبت کار آنها خیر است.

حجت الاسلام مصباحی مقدم، تقویت روحیه جهادی را از دیگر آثار و تبعات اعتقاد به معاد و قیامت دانست و اضافه کرد:‌ روحیه جهاد و شهادت طلبی باعث جلوگیری از ابتذال و بی بندوباری و همچنین تقویت روحیه ایمان می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این که دشمنان درصدد تضعیف روحیه جهادی و شهادت طلبی ملت های مسلمان هستند، خاطرنشان کرد: آمریکا به بسیاری از کشورهای عربی منطقه فشار می آورد که آیات مربوط به جهاد را از کتب درسی دانش آموزان حذف کنند.

وی با بیان این‌که باید روحیه جهادی را در بین مردم تقویت کرد و گسترش داد، رمز موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف را برخورداری از روحیه جهاد،‌ شهادت طلبی و ایمان دانست.

حجت الاسلام مصباحی مقدم، با اشاره به این‌که دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه آمریکا از روحیه جهادی و شهادت طلبی ملت ایران هراسان هستند، ادامه داد:‌ بنا بر آموزه های اسلامی و دینی،‌ انسان نباید در برابر قدرت های استکباری و استبدادی زورگو ساکت بماند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم تصریح کرد:‌ امروز نیز ملت ها نباید اجازه دهند قدرت های استکباری بر آنها مسلط شوند و تحقق این موضوع مهم نیز در گرو تقویت روحیه جهادی در بین آحاد مختلف به ویژه جوانان است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، قرآن کریم را کتاب زندگی و انسان ساز دانست و تأکید کرد: جوانان باید با دقت و تأمل در آیات نورانی این کتاب آسمانی، برای زندگی اجتماعی و فردی خود از این کتاب درس و مشق بگیرند.‌/924/پ202/س
ارسال نظرات