۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۸۲۲۲۷
امام جمعه بجنورد:

رعایت حجاب بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد، رعایت حجاب و پوشش اسلامی توسط مردان و زنان را بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب دانست.
 آيت الله مهمان نواز، امام جمعه بجنورد
آیت الله حبیب الله مهمان نواز، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار داشت: رعایت حجاب و حفظ شئون اسلامی فقط مختص بانوان نیست، بلکه مردان نیز باید در پوشش خود در جامعه اسلامی دقت کنند.

وی بر الگوگیری زنان از حضرت فاطمه (س) تاکید کرد و گفت: دخت نبی اکرم (ص) سرمشق تمام بشریت هستند و زنان ما باید این بانوی گرانقدر اسلام را سرمشق خود قرار دهند.

آیت الله مهمان نواز، زن را نماد رافت و نماینده مهربانی در نزد پروردگار دانست و افزود: زنان باید با صداقت، وفای به عهد، انفاق، بخشش، اخلاق نیک، امانت‌داری و پرهیز از هرگونه خرافه‌گرایی، الگویی مناسبی برای یکدیگر باشند.

وی رعایت حجاب را اهرمی مهم و تاثیرگذار در مقابله با اهداف شیطانی دشمنان اسلام توصیف کرد و افزود: بانوان، پرورش‌دهندگان جامعه هستند و در حقیقت هدایت همه افراد در جهت صلاح و پیشرفت جامعه بر عهده آنهاست.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: زنان ما می‌توانند از طریق رفتار مناسب با همسران خود و نیز تربیت صحیح فرزندانشان با الگوهای غربی مبارزه کنند و سیره فاطمی را در جامعه رواج دهند.

وی بیان داشت: امام صادق (ع) در خصوص ارزش زن می فرماید، برای زن ارزش و بهایی نمی توان تعیین کرد ، نه برای خوب آن ونه برای بدش ، زن خوب ارزشش طلا و نقره نیست بلکه از طلا و نقره هم بهتر و ارزشمند تر است و زن بد ارزشش خاک نیست بلکه خاک از او ارزشمندتر است .

امام جمعه بجنورد با بیان این که در قرآن عفت به دو دسته تقسیم شده است ، یکی عفت اقتصادی و دیگری عفت اخلاقی به جمله‌ای از امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) دو منظر مهم دینی را عفاف اقتصادی و اخلاقی می داند./966/پ202/ص
ارسال نظرات