۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۸۲۲۳۴
مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران:

آیت الله نوری همدانی در حمایت از نظام و رهبری هیچ گاه از تهدیدها هراسی نداشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با اشاره به این‌که حضرت آیت الله نوری همدانی در فتنه های پس از انتخابات سال گذشته هم روشن بود و هم روشنگری کرد، گفت: این مرجع تقلید در آن دوران غبار آلود فتنه هم مشعل بود و هم مشعل داری کرد.
1/ آيت الله نوري همداني
حجت الاسلام علی غفاری، مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران، در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، با ابرازخرسندی از‌ در پیش بودن سفرحضرت آیت الله نوری همدانی به مازندران، مراجع تقلید و علما را سکان داران حرکت توفنده نهضت های آزادی بخش دانست و گفت: مراجع عظام تقلید به تأسی از اهل بیت (س) همواره ر خط مقدم دفاع از ارش های دینی و اسلامی بودند.

وی حضور یک مراجع تقلید درمیان مردم را موجب تحکیم پیوند مردم با مرجعیت دانست و خاطرنشان کرد: حضور مراجع در مناطق مختلف کشور و دیدار با مردم و بررسی مشکلات آنها موجب دلگرمی مردم مناطق مختلف خواهد شد.

حجت الاسلام غفاری با بیان این‌که حضرت آیت الله نوری همدانی از معدود مراجع تقلیدی هستند که علیرغم مشکلات و مشغله های بسیار زیاد به سفرهای تبلیغی می روند، خاطرنشان کرد: ایشان حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن نیز همواره در در دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب، امام و رهبری پیشگام بودند.

وی به نقش حضرت آیت الله نوری همدانی درحمایت از ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: این مرجع تقلید همواره در طول دوران انقلاب اسلامی در حمایت از ولایت فقیه که رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است در خط مقدم قرار داشتند و دارند.

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با بیان این‌که حضرت آیت الله نوری همدانی هم در دوران حیات امام راحل و نیز در طول رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نقش ارزنده ای در دفاع از رهبری و ارزش های انقلاب اسلامی ایفا کرد، تصریح کرد: ایشان حتی در دوران هشت سال دفاع مقدس در روشنگری مردم به منظور دفاع از انقلاب قدم های بسیاری را برداشته و زحمات بسیاری متحمل شد.

حجت الاسلام غفاری با تأکید براین‌که حضرت آیت الله نوری همدانی هیچ گاه در طول دوران قبل و بعد از انقلاب در حمایت از ولایت فقیه و نیز آرمان های انقلاب اسلامی از تهدید ها نهراسید، خاطرنشان کرد: این مرجع تقلید زمانی که ولایت فقیه مورد هجوم دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفت یک تنه در دفاع از حریم ولایت فقیه به روشنگری پرداخت و ایستادگی کرد.

وی همچنین به نقش حضرت آیت الله نوری همدانی در دفاع از حریم انقلاب و ولایت فقیه در حوادث پس از انتخابات سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: ایشان ازجمله معدود مراجع تقلیدی بود که در فتنه های سال گذشته به روشنگری پرداخت و زمانی که پای بسیاری از بزرگان در آن فتنه ها لغزیده بود، حضرت آیت الله نوری همدانی با صلابت در مقابل فتنه گران ایستادند و از حریم ولایت و رهبری انقلاب دفاع کردند.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این‌که حضرت آیت الله نوری همدانی در فتنه های پس از انتخابات سال گذشته هم روشن بود و هم روشنگری کرد، تصریح کرد: ایشان درآن دوران غبار آلود فتنه هم مشعل بود و هم مشعل داری کرد.

مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران در ادامه با بیان این‌که سفر تبلیغی حضرت آیت الله نوری همدانی به مازندران دستاوردهای معنوی بسیاری برای طلاب و روحانیان حوزه های علمیه و حتی عموم مردم در پی خواهد داشت، ادامه داد: این اقدام حضرت آیت الله نوری همدانی قابل تقدیراست و باید به الگویی برای دیگر بزرگان دین تبدیل شود.

وی با تأکید براین‌که انقلاب اسلامی و آرمان های با ارزش آن با حمایت های مراجع تقلید و علما حفظ خواهد ماند، ادامه داد: مردم با اطمینان به کرسی مرجعیت تکیه زنند و زیر چتر مرجعیت برای اعتلای ارزش های دینی حرکت کنند.

حجت الاسلام غفاری در پایان گفت: طلاب وروحانیان حوزه های علمیه این سفر تبلیغی حضرت آیت الله نوری همدانی را قدر بدانند و بهترین بهره را از فیوضات این مرجع تقلید ببرند./950/ت302/ص
ارسال نظرات