۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۸۲۲۵۲
سردار جوانی:

امید دشمن به برخی جریان‌های منحرف داخلی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور گفت: ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی با پایداری سی ساله خود و‌ هوشیاری و بصیرت، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را امروز در موقعیت ارزنده‌ای قرار داده ‌است.
سردار جواني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری،‌ یدالله جوانی، مسؤول اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز در دومین کارگاه آموزشی توجیهی اعضای کمیته پدافند غیرعامل اداره کل آموزش و پرورش مازندران در ساری، با اشاره به این که هر انقلاب و حرکت اصلاحی دچار ریزش می شود، گفت: سخت ترین مرحله، ریزش افرادی است که دستی در انقلاب داشته اند.

وی با بیان این که امروز با اطمینان می توان گفت که نظام سلطه جهانی با همه وجود در برابر اسلام صف آرایی کرده است، افزود: امروز دشمنان همه توان خود را برای تضعیف نظام اسلامی به کار گرفته است.

جوانی با اشاره به این که ملت ایران به ملت تاریخ ساز تبدیل شده است، خاطر‌نشان کرد: ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی با پایداری سی ساله خود و‌ هوشیاری و بصیرت، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را امروز در موقعیت ارزنده ای قرار داده است.

وی با بیان این که بین پیشرفت های انقلاب اسلامی و تحریم های دشمنان رابطه ای وجود دارد، تصریح کرد: دشمن در مواقعی فشار را مضاعف می کند که احساس نگرانی کرده باشد و در 31 سال گذشته در نقطه ای قرار گرفته ایم که اوج عصبانیت دشمنان را ملاحظه می‌کنیم.

مسؤول اداره سیاسی سپاه با بیان این که فشار و تحریم های دشمنان در سی سال گذشته تأثیری جزء پیشرفت و تعالی برای جمهوری اسلامی نداشته است، بیان داشت: امام خمینی(ره) فشارهای مضاعف دشمن را یک موقعیت و پیروزی تلقی می‌کرد و تحریم‌ها و فشارهای سران استکبار امام را خوشحال می‌کرد.

جوانی در ادامه سخنانش رمز موفقیت های ملت ایران در طول سی سال گذشته را بصیرت و تقوای الهی دانست و تصریح کرد: ملت ایران همواره با بصیرت خود توانستند نظام اسلامی را از بحران های پیش آمده در گذشته عبور دهند.

مسؤول اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شناخت وضعیت جبهه خودی و دشمن را از مؤلفه های بصیرت دانست و افزود: هر انقلاب دشمنان اولیه و ثانویه دارد و همه امروز باید با افزایش بصیرت در خود از انقلاب و آرمان‌های آن دفاع کنند.

وی با اشاره به این که دلیل دشمنی نظام سلطه با جمهوری اسلامی مشخص است، یادآور شد: امروز امید دشمن به برخی جریان‌های منحرف داخلی کشور است و این برای دشمن به این معنا است که جمهوری اسلامی در داخل با موانعی روبه رو است و به این چالش‌ها دلخوش کرده است.

جوانی در ادامه با اشاره به این که چون جمهوری اسلامی ایران در برابر زیاده خواهی‌های غرب در منطقه ایستادگی و مبارزه می کند، روسیه خواستارحذف ایران در منطقه نیست، گفت: ایران تنها قدرتی است که حاشیه امن برای روس‌ها در منطقه است و همان دلیلی که غربی‌ها برای هسته‌ای نشدن ایران دارند، در مورد روس‌ها هم صدق می‌کند. 

وی با اشاره به این که راهبرد روسیه در مورد ایران این است که جمهوری اسلامی در برابر غرب بایستد اما به قدرت اول منطقه تبدیل نشود، خاطر نشان کرد: آمریکا خواهان سلطه کامل بر منطقه است تا روسیه را مدیریت کند و روس‌ها حاضر نیستند که طوری رفتار کنند‌ جمهوری اسلامی فرو بریزد.

مسؤول اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان این که در بیست سال گذشته در بسیاری از مسائل به ویژه در آموزش و پرورش و در مراکز دانشگاهی خوب عمل نشده است، تصریح کرد: خروجی های این مراکز علمی و آموزشی در برخی مقاطع عملکرد آنها با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سازگاری نداشته است و این اتفاق ناگهانی رخ نداده است.

جوانی با اشاره به این که عدم مبارزه جدی با فساد در کارگزاران دولت از عوامل ایجاد فتنه بود اظهار داشت: نظام اسلامی نیاز به مدیران پاک دست دارد و در این زمینه غفلتی صورت گرفته است.

وی با بیان این که انحراف ها در کشور از دوره سازندگی شروع شد و در دوره دوم خرداد عمق بیشتری پیدا کرد، ادامه داد: اما به لطف خدا اصولگرایان توانستند دوباره این مسیر را اصلاح کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم با اشاره به این که پدافند غیرعامل برای نظام اسلامی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: اسلام و نهضت های اسلامی حرکت های اصلاحی در معرض آسیب هستند و هر روز در معرض تهدید بیشتری هستیم و با مقاومت های مردم و صرف هزینه های سنگین توانسته ایم ایمن شویم./950/پ201/س

ارسال نظرات