۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۸۲۲۶۳
در گفت و گو با رسا تشریح شد؛

جزئیات برنامه های سفر تبلیغی آیت الله نوری همدانی به مشهد مقدس

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، به منظور زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) و اجرای برنامه های تبلیغی و فرهنگی به مدت یک هفته در شهر مشهد مقدس حضور خواهد داشت.
آيت الله حسين نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در سفر یک هفته ای خود به مشهد مقدس ، افزون بر اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد گوهرشاد حرم حضرت امام رضا (ع)، با گروه ها ، شخصیت ها، علما و روحانیان و اقشار مختلف مردمی در مشهد دیدار و گفت و گو می کند.

وحید نجف زاده، مسؤول دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تشریح برنامه های این مرجع تقلید در مشهد مقدس گفت : دیدار با اعضای شورای اداری استان و امام جمعه مشهد، دیدار با گروه های مختلف اصولگرایان استان خراسان رضوی در محل حسینیه آیت الله سید جواد خامنه ای پدر گرامی مقام معظم رهبری، دیدار با آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از علمای مشهد در محل آستان قدس رضوی ، بازدید از چاپخانه قرآن کریم آستان قدس رضوی ، سخنرانی در جمع مدیران فرهنگی بسیج دانش‌آموزی کشور ، دیدار با روحانیان، ائمه جماعات و فعالان قرآنی استان خراسان رضوی از جمله برنامه های سفر این مرجع تقلید در مشهد مقدس می باشد.

نجف زاده گفت: حضرت آیت الله نوری همدانی فردا دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در محل حسینیه آیت الله خامنه ای با گروه های مختلف اصولگرایان استان خراسان رضوی دیدار می کند و روز سه شنبه هفته جاری نیز در همایش مدیران فرهنگی بسیج دانش آموزی سراسر کشور در مشهد به ایراد سخن خواهد پرداخت.

مسؤول دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: این مرجع تقلید همچنین روز چهارشنبه هفته جاری با علما،‌طلاب و روحانیان استان خراسان رضوی دیدار می کند و در جمع صمیمی آنان به ایراد سخن خواهد پرداخت.

نجف زاده افزود: روز پنج شنبه هفته جاری نیز حضرت آیت الله نوری همدانی با فعالان قرآنی استان خراسان رضوی دیدار و گفت و گو خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد : حضرت آیت الله نوری همدانی تا روز پنج شنبه 14 مرداد در مشهد حضور خواهد داشت و هر شب نماز مغرب و عشا در مسجد گوهرشاد حرم رضوی به امامت این مرجع تقلید اقامه می شود.

نجف زاده یادآور شد: این مرجع تقلید روز شنبه نهم مردادماه نیز در نوبت صبح از چاپخانه قرآن کریم استان قدس رضوی بازدید کرد و عصر همین روز نیز با آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز یک شنبه، در دیدار با استاندار و اعضای شورای اداری استان خراسان رضوی در سخنانی خدمت به مردم را دارای اجر و ثواب بسیار فراوان دانست و ابراز داشت: در دین مبین اسلام،‌ هیچ توفیقی بالاتر از خدمت و رسیدگی به مردم نیست و مسؤولان باید به این موضوع بیش از پیش توجه کنند.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت استخراج علوم انسانی از آموزه های اسلامی و مکتب اهل بیت ابراز داشت: تدوین علوم انسانی مبتنی بر مبانی ایدئولوژیک شیعه ضرورتی اجتناب ناپذیر است و مسؤولان باید همه سعی و تلاش خود را در این راه بکار گیرند.

گفتنی است، حضرت آیت الله نوری همدانی در دهه آخر شعبان نیز سفری یک هفته ای به استان مازندران خواهد داشت و میهمان مردم خونگرم و انقلابی این دیار خواهد بود. /924/ت302/ص
ارسال نظرات