۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۸۲۳۵۹
اخلاق در تبلیغ (3)؛

طهارت روح نقش اساسی در تبلیغ موفق دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد مرکز تخصصی تبلیغ گفت: مبلغان جدا از دعوت مردم به تقوا و پرهیزکاری با اعمال و رفتار خود مبلغ دین مبین اسلام باشند.
فعاليت فرهنگي مبلغان حوزه علميه در تابستان


حجت الاسلام ابراهیم زمانی، استاد مرکز تخصصی تبلیغ، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: طهارت روح یکی از نیازهای اساسی مبلغان در تبلیغ موفق است و مبلغی که خودساخته نباشد نمی تواند تبلیغ موفقی داشته باشد.

وی با اشاره به داستانی از علامه طباطبایی(ره) به نقل از کتبا مهر تابان اضافه کرد: علامه طباطبایی(ره) قبل از سفرهای تبلیغی به زیارت حضرت معصومه(س) مشرف می شدند و از ایشان برای موفقیت در تبلیغ استمداد می کردند.

حجت الاسلام زمانی همچنین با اشاره به آیه 183 سوره بقره خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان ماه عبادت، بندگی و ماهی برای رسیدن به پرهیزکاری است؛ از این رو مبلغان جدا از دعوت مردم به تقوا و پرهیزکاری با اعمال و رفتار خودشان مبلغ دین مبین اسلام باشند.

وی یاد آور شد: آشنایی با احکام الهی مندرج در رساله های علمیه مراجع بزرگوار تقلید، آشنایی با سیره ائمه اطهار(س) به ویژه پیامبر(ص) و امیر مؤمنان علی(ع) از مطالبی است که مبلغان باید به آن مسلح باشند.

این مبلغ حوزه علمیه قم ابراز داشت: ممکن است فقه و اصول در تبلیغ دین آن گونه که تواضع، اخلاص، روش صحیح برخورد با مردم و مخاطب شناسی کاربرد دارد، کاربردی نداشته باشد.

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام توجه خاصی به اخلاق در تبشیر دین دارند، تأکید کرد: توجه ویژه به قشر کودک، جوان و نوجوان و تبیین زیبایی های دین مبین اسلام می تواند نقش مؤثری در تبلیغ دین داشته باشد./919/ت302/ع

ارسال نظرات