۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۸۲۳۶۰
اخلاق در تبلیغ (4)؛

تبلیغ روحانیان و طلاب بر محور معنویات و اخلاق است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب و اخلاق حوزه علمیه قم گفت: همان گونه که اخلاق حسنه و عمل به آموزه های اسلامی می تواند در جذب مردم به اسلام مؤثر باشد، رعایت نکردن شؤون طلبگی و اخلاق اسلامی می تواند تأثیر منفی و مخرب داشته باشد.
حجت الاسلام حسين خاني معاون تهذيب حوزه علميه کشور


حجت الاسلام هادی حسین خانی، معاون تهذیب و اخلاق حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: ماه مبارک رمضان ماه معنویت و اخلاق است و بخش عمده تبلیغ روحانیان و طلاب بر محور قرآن کریم و اخلاق است.

وی در ادامه افزود: هم، آموزه هایی که از سوی مبلغان و طلاب به مردم ارائه می شود بر مبنای آموزه های اخلاقی و معنوی است و هم خود مبلغان به این آموزه ها عمل می کنند و پایبند هستند.

حجت الاسلام حسین خانی اظهار داشت: تبلیغ در ماه مبارک رمضان ویژگی خاص خود را دارد و گرایش مردم به عبادت و معنویت بیش از ماه های دیگر می شود؛ از این رو لازم است مبلغان به این نیاز ها پاسخ گفته و خود عامل به آموزه ها و اخلاق اسلامی باشند.

وی با اشاره به پایین آمدن آمار جرم و جنایت در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: این آمار نشانگر توجه مردم به اخلاق و معنویات است و همین مسأله وظیفه مبلغان و روحانیان را در تبیین این مسائل و عمل به آن روشن می کند.

وی یادآور شد: یکی از جنبه های تبلیغی که بیشترین تأثیر را نیز دارد نمایش گذاشتن اخلاق حسنه همچون سعه صدر، تحمل و صبر، عزت نفس، رازداری، مهربانی، رحمت و رأفت در برخورد با مردم است.

معاون تهذیب و اخلاق حوزه علمیه قم تأکید کرد: همان گونه که اخلاق حسنه و عمل به آموزه های اسلامی می تواند در جذب مردم به اسلام مؤثر باشد، رعایت نکردن شؤون طلبگی و اخلاق اسلامی می تواند تأثیر منفی و مخرب داشته باشد./919/پ202/ع

ارسال نظرات