۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۸۲۳۷۲
آیت الله مجتهد شبستری:

اسلام منادی صلح و مودت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که اسلام منادی صلح و مودت است، گفت: صلح دوستی و مودت پیام واقعی قرآن و آیین تشیع است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی کمیسیون حقوق بشر اسلامی، آیت الله محسن مجتهد شبستری‌، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در دیدار اعضای ستاد بافت قالیچه صلح و دوستی، اسلام را منادی صلح معرفی کرد و اظهار داشت: طرح بافت قالیچه صلح و دوستی که به ابتکار جمعی از هنرمندان عرصه فرش تبریز به اجرا در آمده اقدام بجا و شایسته ای است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه هر اقدام و عمل که در راه ترویج صلح و دوستی به انجام رسد شایسته تقدیر ویژه و ارزشمند است، گفت: این اقدام بشردوستانه باعث می شود چهره واقعی اسلام و ایران را به عنوان یکی از حامیان اصلی صلح و دوستی به جهانیان معرفی کند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام دین عفو و گذشت است، افزود: همه جنگ های طول تاریخ اسلام نیز حالت تدافعی داشته و صلح دوستی و مودت پیام واقعی قرآن و آیین تشیع است.

آیت الله شبستری با آرزوی موفقیت برای تمام دست اندر کاران، هنرمندان، و مدیران ستاد بافت قالیچه صلح و دوستی، تلفیق هنر اصیل قالیبافی با آموزه آسمانی صلح و دوستی را از بارزترین ویژگی های این قالیچه دانست و گفت: امیدواریم در سایه این هنر همه کشورهای غیر اسلامی دنیا با روح مسالمت جویانه دین مبین اسلام آشنا شوند.

همچنین عشرت شایق دبیر ستاد قالیچه صلح و دوستی در سخنانی اظهار داشت: قالیچه صلح و دوستی به عنوان مشعل المپیک فرهنگی ایران و جهان به شمار می آید.

وی گفت: فرش ایران و تبریز علیرغم شهرت جهانی، جایگاه واقعی خود را نیافته است، بر همین اساس از دو سال پیش طرح بافت قالیچه صلح و دوستی در تبریز پی ریزی شد و اکنون آخرین مراحل خود را طی می کند.

شایق با بیان اینکه فرش صلح و دوستی به زودی هم زمان با سالگرد نهضت مشروطیت تبریز و روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در خانه ستارخان پرده برداری خواهد شد، ادامه داد: هم اکنون نمایندگان و رؤسای جمهور و شخصیتهای سیاسی، علمی و فرهنگی 116 کشور جهان دفتر یادبود این قالیچه را امضا کرده و بر دار آن گره انداخته اند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این قالیچه به عنوان مشعل المپیک فرهنگی ایران و جهان پس از عبور از ده ها کشور دنیا و برگزاری موزه هم زمان صلح و دوستی در هشتاد و شش کشور جهان به سازمان یونسکو اهدا خواهد شد تا در معرض دید عموم جهانیان قرار گیرد./935/د102/س
ارسال نظرات